Paradiset sänker takten

Matkedjan Paradiset, med starkt hälsofokus, byter nu koncept.
Samtidigt drar man ned på den planerade takten i byggandet av kedjan.
Efter vårens två öppningar i Stockholm finns inga nyetableringar planerade.

Paradiset är utmanarkedjan som tidigare förklarat att man siktar stort på att etablera sig med fysiska butiker över stora delar av landet men i avvaktan på den fysiska butiksutbyggnaden tänkt sig en storsatsning på e-handeln.
Nu sänker man takten och ändrar konceptet lite.

Idag har Paradiset tre butiker i Stockholm och byter centralt läge i mars när man öppnar som en del i NK:s saluhall.
I mitten av april öppnar Paradiset dessutom en butik i Täby centrum.

Paradiset har då fyra butiker i Stockholm och inga nya etableringar är planerade.
Ekonomin ställer hinder i vägen för fortsatt expansion just nu.

Istället vill Paradiset bygga en stabil bas på de ben man nu har att stå på, dessa fysiska butiker plus den e-handel man byggt i samarbete med Matsmart.
I Täby satsar man också på sitt nya ”convenience-format” med större fokus på färdigmat, sallader, mellanmål med mera.

I ett tidigare läge sökte Paradiset bland annat butikslägen i Malmö och Köpenhamn, enligt uppgifter i skånska dagstidningar, och möjliga etableringar i andra delar av landet.
I Stockholm tittade man bland annat på den dagligvarubutik vid Östermalmstorg där nu istället Lidl har öppnat.