Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Polarbröd hyllat för socialt ansvar

Svenska upplagan av European Business Awards såg Polarbröd som segrare i klassen för socialt ansvar och samhälleligt medvetande, fritt översatt.
Nu väntar den europeiska finalen i Warszawa 23 maj för Polarbröd.

Under tisdagskvällen avgjordes den svenska upplagan av European business awards.*
För elfte året i rad prisades tolv svenska företag i olika kategorier och samtliga nationella vinnare går vidare till den europeiska finalen i Warszawa den 23 maj.

I den kategori som har det stolta namnet ”The social responsibility and environmental awareness award” segrade Polarbröd.
– Vi känner oss hedrade över detta internationella erkännande av vårt arbete för en uthållig försörjning, säger Anna Borgeryd som är chefsstrateg hos Polarbröd och dessutom delägare i femte generationen i detta minst sagt anrika familjeföretag.

– Vi på Polarbröd jobbar vidare tillsammans med våra medspelare mot målet full hållbarhet, för att vara med och säkra en positiv framtid för mänskligheten idag och för kommande generationer, säger Anna Borgeryd.
Hon och Polarbröd får nu visa upp sig på europeisk nivå när en stora finalen avgörs i maj.

Det här var elfte året i rad som priserna i European business awards delades ut, den här gången på Café Opera.
– Vi är väldigt stolta över våra svenska vinnare. European Business Awards visar på ett bra sätt vilka framgångsrika företag vi har i vårt land med företagsledare som tror på och vågar investera i sina idéer, vilket skapar arbetsmöjligheter och driver svenskt näringsliv framåt, påpekar Robert Hasslund som är partner hos RSM Sweden som är huvudsponsor för utmärkelsen.

SENASTE NYHETERNA

E-MAGAZINE

Håll koll på de senaste nyheterna inom dagligvaruhandeln vart du än befinner dig. 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Fler nyheter.

Välkomnar marknadsdom

Franskägda Skånemejerier välkomnar Patent- och marknadsdomstolens beslut kring ostmärkena Präst, Herrgård och Grevé om vilka företaget varit i strid med

Framtidstron lägre i handeln

Framtidstron sjunker. Det gäller både i butiker och e-handeln. Det handlar framförallt om att man ser en lågkonjunktur och pessimistiska

Låter papper ersätta plast

Papper ersätter plast i Arlas nya ostförpackningar. Såväl Herrgård som Präst får ny förpackning där överdelen av plast ersätts av

Överklagar om spritreklam

Starkspritstillverkaren Mackmyra överklagar nu en dom från Patent- och marknadsdomstolen. Mackmyra vill använda idag otillåtna bilder i reklamen för att

Ny produkt från Kronfågel

Kronfågel har tidigare produkten Kycklingsteak som är en urbenad kycklingklubba. Nu tar man konceptet vidare. Den här gången handlar det

Fasanburgare på McDonald´s?

Ett enda grevskap i England saknar McDonald´s – men nu är den saken ”hotad”. I lilla Rutland har myndigheterna just

3D-printad labbfisk, någon?

Labbodlad fisk. Dessutom 3D-printad. Dessutom snart på ett matbord nära dig. Foodtech-företaget Bluenalu i San Diego räknar med att ha

Paul Svensson hedersdoktor

Paul Svensson – kock, matvisionär, författare med mera – kan nu lägga en ny titel till sitt CV. Han är

Clas Ohlson minskade i december

Clas Ohlson minskade sin totala försäljning i december. Minskningen var 2 procent och försäljningen stannade då vid 1 285 miljoner kr

Hushållens konsumtion still

De svenska hushållens konsumtion var oförändrad i november 2019 jämfört med månaden innan. Jämfört med november månad 2018 steg konsumtion

Rekord för Lidls julaktion

Lidls försäljning av julmust drog in rekordsumman 235 039 kronor till Barncancerfonden. Dessutom kunde man ihop med Allwin ge bort 4 000

De sålde mindre i december

2019 blev ett tufft år för modehandeln. Det visar inte minst stilindex från Svensk handel stil. Detta index visar nämligen

Vill öka kunskapen om plast

Forskare vid Karlstads universitet får nu drygt 3,8  miljoner kr av Lidl för att öka konsumenters och förpackningsutvecklares kunskap om

powered by Typeform

Online videos

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch