Rejält plus för Clas Ohlson

Clas Ohlson ökade försäljningen i oktober med tio procent jämfört med oktober förra året.
I Sverige steg den organiska försäljningen med åtta procent.
 

Det har inte enbart varit positiva rubriker kring Clas Ohlson det senaste året – men i det här fallet lär det enbart bli sådana.
Clas Ohlson ökade försäljningen i oktober med imponerande tio procent jämfört med motsvarande månad 2017.

– I det utmanande marknadsklimat som råder har betydande marknadsinvesteringar gjorts enligt plan för att stärka kundbasen och därigenom driva försäljning såväl i oktober som under den viktiga julhandeln, konstaterar bolaget i sin rapport.

Både när det gäller fysisk handel och onlineförsäljning finns positiva siffror att redovisa.
Clas Ohlsons onlineförsäljning ökade med 56 procent till 40 miljoner kronor under månaden.

Samtidigt ökar antalet fysiska butiker.
Jämfört med oktober 2017 har 14 butiker tillkommit. Det totala antalet butiker är nu 237.

I Sverige steg den organiska försäljningen med åtta procent och i norska kronor steg försäljningen i Norge med fem procent.
Ska vi ändå hitta minus så noterar Clas Ohlson en minskad försäljning i Finland med två procent och utanför Norden med tre procent.