fbpx
Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Retail Experience Live åter 2020

By on 22 May 2019

3 272 deltagare och fler än 100 utställare.
Det handlar om Retail Experience Live på Kistamässan.
– Jag hoppas att vi lyckats förmedla nytänkande och kunskap, säger projektledaren Lise Backby Moberg.

Retail Experience Live var ett nytt mässkoncept som genomfördes 15-16 maj på Kistamässan.
3 272 deltagare och fler än 100 utställare lockades till mötesplatsen under två intensiva dagar.

Med tre fullspäckade scener, Marknadscheferna Live och DIBS populära E-handelsskola skapades två dagar med något för alla i branschen. Det fanns också flera aktivitetsytor på mässgolvet såsom Meet Up Zone och The News Studio där intervjuer genomfördes med intressanta deltagare.

Ken Hughes, Keynote och expert på shoppingbeteende, lockade flest åhörare som ville höra mer om hans syn på generation Z. Även Marknadsföreningen i Stockholm och Retail Tech X panelsamtal om den fysiska butikens roll i framtiden lockade många besökare.
På Retail Inspirations Square kunde besökaren få ta del av ett öppet showroom fyllt av inspiration kring hur den fysiska butiksmiljön kan dra fördel av digital teknik.

– Jag hoppas att vi lyckats förmedla nytänkande och kunskap och där handelns hela värdekedja visualiserades. Vi har fokus på de nya utmaningar, trender och ny teknik som såväl handeln som varumärken möter i sin dagliga verksamhet, säger projektledaren Lise Backby Moberg.

Retail Experience Live är tillbaka på Kistamässan 13-14 maj 2020.
–  Inför 2020 kommer vi fortsätta att utveckla mötesplatsen tillsammans med utställare, besökare och partners. Ett viktigt fokusområde kommer vara att se till att rätt besökare möter rätt deltagare”, säger Lise Backby Moberg.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.