”Så tjänar du på musik i butik”

By on 18 April 2018
456541-record-store

Kan man tjäna på musik i butik?
Ja, säger Sami och Stim.
På Kistamässan presenterar de undersökningen som belägger påståendet.

Musiken skapar känslor – musik skapar minnen.
För att skapa en upplevelse är musiken det främsta hjälpmedlet.
Det konstaterade Samis Johanna Westberg och Stims Adina Broström denna onsdag på Kistamässan.

Musiken är inte bara en trevlig upplevelse utan fyller mängder av funktioner, konstaterade de.
– Musiken stärker varumärket, får kunderna att stanna längre och må bättre. Kunderna blir mer nöjda och personalen trivs än bättre, sammanfattade de två musikens fördelar.

Det stannar inte där. Här finns pengar att tjäna också.
– Riktig musik driver försäljning, påpekade Adina Broström och hänvisade till den undersökning HUI Research gjort tillsammans med Soundtrack your brand där man konstaterat att försäljningen i den restaurangkedja man använt som försöksplattform gick upp med nio procent när man spelade anpassad och väl vald musik i lokalen.

– Musik är magi, sade Stims Adina Broström.
Det gäller uppenbarligen i flera bemärkelser…

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.