Sex fotbollsspelare på Cola-burkar

By on 20 April 2018
colalaget

Nu kan sex svenska herrlandslagsspelare bli helt uttömda.
Inte på energi – men på Coca-Cola.
I samband med fotbolls-VM för herrar lanserar Coca-Cola i Sverige specialgjorda 33 cl-burkar med sex spelare ur herrlandslaget.

Det här är första gången som Coca-Cola i Sverige sätter fotbollsspelare på sina produkter.
Annars har samarbetet med olika partners inom fotboll pågått länge för Coca-Cola.
I Sverige har Coca-Cola varit partner till Gothia Cup sedan 2016 och till fotbollförbundet sedan 2017.

Nu lanserar man alltså en ny kampanj i anslutning till sommarens fotbolls-VM.
Sex spelare får sitt ansikte och autograf på Cola-burkar och de sex utvalda är lagkaptenen Andreas Granqvist tillsammans med Robin Olsen, Mikael Lustig, Jimmy Durmaz, Marcus Berg och Albin Ekdal.

– Det känns jätteroligt att få vara med i Coca-Colas kampanj. Jag har ju vuxit upp med Coca-Cola och nu få sitt ansikte på en burk känns ju väldigt häftigt, berättar Andreas Granqvist, lagkapten i herrlandslaget.

Alla illustrationer av spelarna finns tillgängliga i smakerna Coca-Cola® classic, Coca-Cola zero® sugar och Coca-Cola® light och säljs, som allt annat, i begränsad upplaga.
– Att sex av våra spelare får vara de första någonsin att fronta Cokes produkter i Sverige känns spännande och visar hur vi lyfter och utvecklar vårt partnerskap med Coca-Cola till en ny nivå, säger fotbollförbundets generalsekreterare Håkan Sjöstrand.

 
colalaget

 

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.