Sex idoler i årets kampanj från Bris och Arla

By on 29 December 2017
Miriam

Sex kända svenskar är årets idoler i idolkortskampanjen från Bris.
Kampanjen går under parollen ”Vi bryter tystnaden” och kommer även att finnas på baksidan av Arlas mjölkpaket.

Bris, Barnens rätt i samhället, lanserar nu årets idolkortskampanj där sex kända svenskar framträder under rubriken ”Vi möter tystnaden”.
Bris skickar över 100 000 idolkort till Sveriges sjätteklassare och man gör det för att visa att även stora idoler varit små och kunnat ha det tufft i form av ensamhet och utsatthet.
Idolkorten kommer även att finnas på baksidan av Arlas mjölkpaket. Dessutom blir de en del av en stor utställning i Gallerian i Stockholm.

Artisten Miriam Bryant, handbollsspelaren och nätaktivisten Linnéa Claeson och Sofia Olsson, flerfaldig världsmästare i thaiboxning är tillsammans med tre youtubers – Thomas Sekelius och bröderna Emil och Daniel Norberg de sex profilerna i Bris-kampanjen.

– Det är modiga och viktiga berättelser. Förhoppningsvis kommer dessa att stärka, inspirera och ge stöd till barn och unga som växer upp idag, säger Gunilla Eriksson som är panelredaktör hos Arla och ansvarig för mjölkbaksidorna.
– Vi har möjlighet att hjälpa till att nå ut till barn och unga i deras egna hemmiljöer. Barn som annars kan vara svåra att nå men som kan ta till sig informationen vid frukostbordet.

– Bris är tacksamt över att Arla sprider vår idolkampanj och våra budskap på mjölkbaksidorna. På så sätt når vi ut till ännu fler barn och unga som kanske är i behov av stöd och hjälp, säger Bris generalsekreterare Magnus Jägerskog.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.