fbpx
Senaste
Minusresultat för IntersportZoégas b(r)ygger för framtidenCoop ställer om i DegerforsCity Gross stöttar böndernaGurkskörden är igång i SkåneSuccé för GW bland kändisvinernaFler vill låna i sommarFler handlare vill hjälpa bönderFler ska lära sig brygga ölAllt fler har koll på ”bäst före”Skadegörelse mot Ica-butikVarubrist efter bra försäljningLax och tonfisk i handelskrigStarbucks slopar plastsugrören680 000 laxar på rymmenBra junimånad för IcaIca-butik stöttar böndernaStor strid inom svensk ostnäringSkånsk matsatsning i konkursLidl öppnar i Solna centrumBrothers och Polarn o Pyret uppåtGlobal e-handel hotar jobbenHemkört i hela landet föreslåsCoop återkallar havredryckHär är fotbollsmat(ch)en hos IcaEniga om tillträdesförbudMatlust klimatsmartast i AlmedalenCoop nyöppnar i SvanskogMer vildsvinskött till folketSlutar sälja engångsartiklar i plastTvingades utlösa överfallslarmetDe är nya kvinnliga nätverketSexleksaker Ekos nya satsningOnly siktar på 50 svenska butikerEcoliving söker nytt kapitalLugnare och bättre med frukostNya drycker = ny(ttig)a drycker”Svenska bär toppen för tarmen”All sommarrea i samma portalBra för Norge – dyrare i SverigeKlarna diskriminerade 100-åringFärre besökare – ökad försäljningTre av tio väljer vegetarisktCoop stänger i SträngnäsVarnar för julhandeln redan nuPraon är tillbaka – många till handelnHögtryck för skånska gårdsbutikerEko öppnar i Örebro och SundsvallE-handel kräver nya matpackHallandsbonde ny vice hos ArlaGladare av nyttig matKarma och Matsmart cirkulära topparUng Hemköp-handlare prisadBondens skafferi öppnar idagVar femte utsatt för hotVinstlyft för Kappahl – som vänt?69 hållbara förslag från AxfoodHur påverkas vi av proteinhetsen?Lägre dioxinhalt i ekoägg nuNormal når målet 30 butiker i årHög konsumtion oroar mestTvå nya chefer hos NettoIca kritiseras för ölreklam”Ska finnas hos alla med delikatessdisk”Fem e-handelsfakta som är myter…Varnar för tuff sommarDärför lämnar Louise König CoopIca lyfte HBTQ i tv-reklamSå ska matsvinnet halverasSå e-handlar du smartareÖppnar Stora Coop i SpångaSkapar 12 000 sommarjobbElgiganten rekordökade vinstenBra och mindre bra kring matsvinnLilla Coop i lilla SunnemoFirar midsommar alkoholfrittSatsar på Kravmärkt charkråvaraNu ska vi lukta…grill!Tar över Pressbyrån och 7-ElevenLjungberg ny vd för digitalhandelnTill midsommar vill vi äta svensktAxfood och Lidl knaprar på CoopSverige fyra i vegotrendenHandlarna mer optimistiska i juniMiljön viktigare än snabb leverans

Siktar på e-handel och ny butik

By on 6 November 2017
Paradiset-3-1920x1280

E-handel av ett slag vi inte sett i Sverige tidigare.
Minst en ny fysisk butik.
Utmanaren Paradisets närmaste steg efter crowdfunding-succén.

Paradiset är matvarukedjan med tre fysiska butiker i Stockholm och en profil med naturliga och ekologiska produkter.
Under hösten har Paradiset genomfört en crowdfunding-kampanj som fick cirka 5 000 personer att tillsammans investera 21,5 miljoner kr i kedjan.

Det innebär att det uppsatta målet på åtta miljoner kr nåddes nästan tre gånger om.
E-handel och fler fysiska butiker har grundaren Johannes Cullberg tidigare sagt att pengarna ska satsas på och nu klarnar planerna.

Till Breakit säger Cullberg att man ska satsa på e-handel och få igång den praktiskt innan sommaren 2018.
Konceptet ska enligt Cullberg bli något som inte tidigare funnits i Sverige och vara ”en finurlig lösning”.
– Det kommer att ge konsumenterna i landet tillgång till väldigt bra råvaror, det blir någonting riktigt bra, säger Cullberg.

Paradiset ska även öppna minst en fysisk butik ytterligare under 2018 och Johannes Cullberg har till Butikstrender tidigare sagt att Malmö/Köpenhamns-området är aktuellt liksom senare städer som Sundsvall, Umeå och våra universitetsstäder i övrigt.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.