Siktar på e-handel och ny butik

By on 6 november 2017
Paradiset-3-1920x1280

E-handel av ett slag vi inte sett i Sverige tidigare.
Minst en ny fysisk butik.
Utmanaren Paradisets närmaste steg efter crowdfunding-succén.

Paradiset är matvarukedjan med tre fysiska butiker i Stockholm och en profil med naturliga och ekologiska produkter.
Under hösten har Paradiset genomfört en crowdfunding-kampanj som fick cirka 5 000 personer att tillsammans investera 21,5 miljoner kr i kedjan.

Det innebär att det uppsatta målet på åtta miljoner kr nåddes nästan tre gånger om.
E-handel och fler fysiska butiker har grundaren Johannes Cullberg tidigare sagt att pengarna ska satsas på och nu klarnar planerna.

Till Breakit säger Cullberg att man ska satsa på e-handel och få igång den praktiskt innan sommaren 2018.
Konceptet ska enligt Cullberg bli något som inte tidigare funnits i Sverige och vara ”en finurlig lösning”.
– Det kommer att ge konsumenterna i landet tillgång till väldigt bra råvaror, det blir någonting riktigt bra, säger Cullberg.

Paradiset ska även öppna minst en fysisk butik ytterligare under 2018 och Johannes Cullberg har till Butikstrender tidigare sagt att Malmö/Köpenhamns-området är aktuellt liksom senare städer som Sundsvall, Umeå och våra universitetsstäder i övrigt.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *