Ska digitalisera cateringbranschen

Nätmathandeln utvecklas snabbt.
Nu ska den ta ett steg till.
Nystartade Caterbee vill digitalisera cateringbranschen och har redan tagit de första stegen.

En allt snabbare digitalisering präglar den svenska matbranschen.
Nu har vi nått det stadium där alla stora kedjor är med fullt ut i näthandeln och det leder till en snabb tillväxt.

En bransch inom mat har ändå stått utanför den digitala utvecklingen trots en miljardomsättning.
Det handlar om cateringbranschen där nystartade Caterbee nu vill göra en insats.

Caterbee vill digitalisera cateringbranschen och har byggt en marknadsplats där företagskunder kan beställa mat till olika event och sammanhang.
Än så länge har 28 firmor anslutit sig till marknadsplatsen men den fullskaliga lanseringen av den sker i höst.

Man räknar med att det finns fler än 800 cateringbolag bara i Stockholm och uppskattningsvis omsätter cateringbranschen bara i Stockholm två miljarder kr på årsbasis.
För hela Norden – i betydelsen alla större nordiska städer – uppskattas omsättningen till drygt åtta miljarder kr.

Nu tror Caterbee på en stabil och långvarig uppgång och tillväxt inom cateringbranschen med digitaliseringen som ett viktigt bidrag.
Caterbee har genomfört sin första investeringsrunda och bland dem som finns i företagets styrelse kan Patrik Illerstig, tidigare vd för Qliro, och Karl Mårtensson som ansvarat för e-handeln hos Tretti.se nämnas.