fbpx
Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

”Ska finnas hos alla med delikatessdisk”

By on 26 June 2018

Fyra år med Add:Wise.
Ett år med Svenska ekoskafferiet.
Nu satsar man på att etablera mat med mening i dagligvaruhandeln.

Under fyra år har Cecilia Falk byggt upp Add:Wise där man satsat på kvalitativa produkter inom matsektorn och på ekologisk grund, produkter som man har sålt hos affärer som Cajsa Warg och Urban Deli.

Nu handlar det om renodlat svenska ekologiska produkter.
I en parallell satsning sedan ett år jobbar Cecilia Falk med konceptet Svenska ekoskafferiet.

– Ambitionen är att alla svenska butiker som har en delikatessdisk ska ha de produkter vi marknadsför under konceptet Svenska ekoskafferiet, säger Cecilia Falk.
– Det finns mängder av högklassiga lokalproducerade produkter men som inte når ut på en större marknad och där vill vi göra en insats, påpekar hon.

Samtidigt går ursprungliga Add:Wise bra och har ett mycket framgångsrikt år bakom sig.
Förutom den svenska marknaden har man nu inlett en offensiv satsning i Norge där man är i en aktiv etableringsfas.

Läs mer om Svenska ekoskafferiet och Add:Wise i nästa printnummer av Butikstrender, nr 7/2018.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.