fbpx
Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Slutar helt med direktreklamen

By on 7 January 2019

Ica Maxi Universitetet i Örebro tar konsekvensen av sitt miljötänkande.
Nu upphör man med sin direktreklam till hushållen.

Ica Maxi Universitetet i Örebro har profilerat sig på olika sätt när det gäller miljö, klimat och hållbarhet de senaste åren.
Det har bland annat handlat om att skapa växthus och odlingar i anslutning till stormarknaden, olika klimatrelaterade projekt och flera samarbeten med universiteten.

Nu tar man ett nytt konkret steg på miljöområdet.
Från och med nyår och att vi gått in i 2019 slutar stormarknaden med att dela ut sitt veckoreklamblad i direktreklam till hushållen.

– Det slängs flera hundra reklamblad varje vecka. Det är inte bra för vår miljö. Så därför har vi nu bestämt oss för att sluta dela ut vårt reklamblad, skriver man på stormarknadens Facebook-sida.

Reklamblad kommer i fortsättningen att finnas tillgängliga i tryckt form i stormarknaden och i övrigt uppmanar man kunderna att ladda ner reklambladet i sina mobiler.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.