”Smidiga betallösningar är grunden”

By on 18 April 2018
Resurs Bank EC

Rätt betallösning är grunden i en bra omnikanalstrategi.
Påståendet kommer från Resurs bank.
– Betalningar måste vara lika smidiga i fysisk butik som i e-handeln, säger Resurs banks Emil Eriksson.

Emil Eriksson är omnichanal manager hos Resurs bank och konstaterade under onsdagen vid Ecommerce + Shop Tech att det är viktigt att alla handlare tar sikte på en tydlig omnikanalstrategi.
– Det är inte nödvändigt att göra allt på en gång men viktigt att ta de små stegen åt rätt håll direkt, konstaterade han.

Grunden?
Att erbjuda konsumenter samma löfte oavsett kanal och att tillhandahålla en sömlös köpupplevelse oavsett var och när kunden väljer att handla, sammanfattar Resurs bank.

– Det här är ingen ”rocket science”, sade Emil Eriksson.
– Men grunden i en bra omnikanalstrategi är att erbjuda rätt betallösning.

Betalningar måste helt enkelt vara lika smidiga i den fysiska handeln som i e-handeln, sade Emil Eriksson.
– Vi vill ta med e-handelns smidiga betalningar till den fysiska handeln och göra alla betalningar lika smidiga där.

Och att vara omnikanal i handeln är viktigt i en tid då mer än hälften av oss ägnar oss åt  weebrooming och tittar i butik innan vi går hem och handlar och många andra gör tvärtom.
– Sammantaget har vi ett i grunden förändrat beteende hos kunderna men hanterar vi det rätt finns det lika många möjligheter som hot, sammanfattade Emil Eriksson.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.