Spot-a-shop dubblar och satsar

Modeportalen Spot-a-shop dubblade under senaste året sin omsättning.
Nu siktar man på att dubbla den igen nästa år.
 

Spot-a-shop är modeportalen som samlar onlinehandlares reor på en och samma plats.
Det senaste året har varit framgångsrikt och man har dubblat sin omsättning.

— Under 2017 omsatte vi in drygt 6,7 miljoner kronor, men efter 2018 nästa runda kommer vi satsa ännu mer på bland annat Sverige och då omsätta ungefär 13,5 miljoner kronor, säger Tommy Inkilä, Nordic manager, Sverige, för Spot-a-shop.

Spot-a-shop lanserades i Sverige år 2017, med hjälp av externt kapital och har sedan dess satsat ordentligt.
Nästa år planerar de att växla upp ytterligare i Sverige, både på försäljnings- och marknadsföringsplanet.

Spot-a-Shop är inte en webbshop utan ett verktyg för att hitta nätbutikers reakampanjer. Man kan genom filter och sökfält hitta det man letar efter.
Sedan klickar man på produkten och blir skickad vidare till den partnerbutik som säljer varan. Där kan man fortsätta shoppa eller direkt gå till varukorgen och genomföra köpet.

Spot-a-Shop har partnerbutiker som exempelvis Boozt, Lensway, Stadium, SneakersnStuff, Addnature, Gina Tricot och många fler.  Alla nätbutiker är utvalda för att kunna erbjuda säker e-handel.
Spot-a-shop grundades 2015 och arbetar idag på fem nationella marknader – förutom Sverige även Finland, Tyskland, Frankrike och Polen.