Succé för Coop-vegosatsning

By on 1 november 2017
coopvego

Under våren 2017 lanserade Coop ett antal nya vegetariska produkter under eget varumärke.
Nu presenterar Coop de första försäljningssiffrorna och talar om ”succé” för vegoserien.

Det var i slutet av februari som Coop presenterade ett sortiment av snabblagade veganska och lakto-ovo-vegetariska produkter. Det handlade om fem frysta produkter typ ärtpuckar, brockolibollar och bönbiffar.
Nu meddelar Coop att de första försäljningssiffrorna visar att vegoprodukterna redan första halvåret överträffat Coops egen försäljningsprognos för helåret och kommer att landa på plus 80 procentenheter jämfört med prognosen om trenden håller i sig.

Jonatan Tullberg som är chef för egna varumärken på Coop är naturligtvis nöjd med utfallet av satnsingen.
– Den vegetariska trenden är urstark just nu och våra kunder efterfrågar snabblagade alternativ som smakar gott och uppskattas av hela familjen. Att nyheter på produktfronten går såhär bra är superkul, säger han och konstaterar att försäljningssiffrorna är en tydlig signal från kunderna om att Coop bör fortsätta satsa vegetariskt.
– Att gå över till mer vegetarisk kost är ju dessutom bra både för kroppen och planeten, det är helt klart extra roligt, påpekar Coops hållbarhetschef Louise König.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *