fbpx
Vill du medverka i vår inlaga Grill & Kalla Drycker? Kontakta annons@butikstrender.se Sista materialdag 4 april.

Succé för GW bland kändisvinerna

By on 12 juli 2018

Kändisviner har vi så att Systembolagets hyllor fylls av dem.
Inte alla gör succé.
Leif G W Persson visar sig dock vara framgångsrik även i detta.

För några år sedan blev ”kändisviner” ett fenomen både i Sverige och internationellt.
Varje kändis med självaktning tycktes ha ambitionen att även bli vinmärke.

Det syntes exempelvis hos svenska Systembolaget.
Där finns till exempel så skilda profiler som mäklaren Fredrik Eklund, tv-profilen Ernst Kirchsteiger, skådisarna Brad Pitt & Angelina Jolie, kockarna Per Morberg och Tina Nordström, kändisen-för-att-vara-känd Laila Bagge, dansbandet Lasse Stefanz, sångaren Tommy Körberg, några hårdrockband och så vidare.

Till denna brokiga skara har Leif G W Persson anslutit sig med vinet ”GW:s röda.
Det blev succé och efter tre veckor de första 15000 flaskorna av det portugisiska vinet slutsålt.

Det är jämfört med andra kändisviner storartat.
Ernst Kirchsteiger, Tina Nordström och Laila Bagge lyckades enligt va.se sälja 6 000 liter, Per Morberg 1 175 liter.

GW Persson är inte förvånad.
– Många av de där kändisvinerna går det ju inte ens att tvätta bilen med, sade han nyligen i Expressen.
Han påpekade också sin sakkunskap genom uttalandet att han druckit mer vin än alla ”de där pellejönsfigurerna tillsammans”.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.