fbpx
Senaste
Minusresultat för IntersportZoégas b(r)ygger för framtidenCoop ställer om i DegerforsCity Gross stöttar böndernaGurkskörden är igång i SkåneSuccé för GW bland kändisvinernaFler vill låna i sommarFler handlare vill hjälpa bönderFler ska lära sig brygga ölAllt fler har koll på ”bäst före”Skadegörelse mot Ica-butikVarubrist efter bra försäljningLax och tonfisk i handelskrigStarbucks slopar plastsugrören680 000 laxar på rymmenBra junimånad för IcaIca-butik stöttar böndernaStor strid inom svensk ostnäringSkånsk matsatsning i konkursLidl öppnar i Solna centrumBrothers och Polarn o Pyret uppåtGlobal e-handel hotar jobbenHemkört i hela landet föreslåsCoop återkallar havredryckHär är fotbollsmat(ch)en hos IcaEniga om tillträdesförbudMatlust klimatsmartast i AlmedalenCoop nyöppnar i SvanskogMer vildsvinskött till folketSlutar sälja engångsartiklar i plastTvingades utlösa överfallslarmetDe är nya kvinnliga nätverketSexleksaker Ekos nya satsningOnly siktar på 50 svenska butikerEcoliving söker nytt kapitalLugnare och bättre med frukostNya drycker = ny(ttig)a drycker”Svenska bär toppen för tarmen”All sommarrea i samma portalBra för Norge – dyrare i SverigeKlarna diskriminerade 100-åringFärre besökare – ökad försäljningTre av tio väljer vegetarisktCoop stänger i SträngnäsVarnar för julhandeln redan nuPraon är tillbaka – många till handelnHögtryck för skånska gårdsbutikerEko öppnar i Örebro och SundsvallE-handel kräver nya matpackHallandsbonde ny vice hos ArlaGladare av nyttig matKarma och Matsmart cirkulära topparUng Hemköp-handlare prisadBondens skafferi öppnar idagVar femte utsatt för hotVinstlyft för Kappahl – som vänt?69 hållbara förslag från AxfoodHur påverkas vi av proteinhetsen?Lägre dioxinhalt i ekoägg nuNormal når målet 30 butiker i årHög konsumtion oroar mestTvå nya chefer hos NettoIca kritiseras för ölreklam”Ska finnas hos alla med delikatessdisk”Fem e-handelsfakta som är myter…Varnar för tuff sommarDärför lämnar Louise König CoopIca lyfte HBTQ i tv-reklamSå ska matsvinnet halverasSå e-handlar du smartareÖppnar Stora Coop i SpångaSkapar 12 000 sommarjobbElgiganten rekordökade vinstenBra och mindre bra kring matsvinnLilla Coop i lilla SunnemoFirar midsommar alkoholfrittSatsar på Kravmärkt charkråvaraNu ska vi lukta…grill!Tar över Pressbyrån och 7-ElevenLjungberg ny vd för digitalhandelnTill midsommar vill vi äta svensktAxfood och Lidl knaprar på CoopSverige fyra i vegotrendenHandlarna mer optimistiska i juniMiljön viktigare än snabb leverans

Succé för GW bland kändisvinerna

By on 12 July 2018
9789100906320

Kändisviner har vi så att Systembolagets hyllor fylls av dem.
Inte alla gör succé.
Leif G W Persson visar sig dock vara framgångsrik även i detta.

För några år sedan blev ”kändisviner” ett fenomen både i Sverige och internationellt.
Varje kändis med självaktning tycktes ha ambitionen att även bli vinmärke.

Det syntes exempelvis hos svenska Systembolaget.
Där finns till exempel så skilda profiler som mäklaren Fredrik Eklund, tv-profilen Ernst Kirchsteiger, skådisarna Brad Pitt & Angelina Jolie, kockarna Per Morberg och Tina Nordström, kändisen-för-att-vara-känd Laila Bagge, dansbandet Lasse Stefanz, sångaren Tommy Körberg, några hårdrockband och så vidare.

Till denna brokiga skara har Leif G W Persson anslutit sig med vinet ”GW:s röda.
Det blev succé och efter tre veckor de första 15000 flaskorna av det portugisiska vinet slutsålt.

Det är jämfört med andra kändisviner storartat.
Ernst Kirchsteiger, Tina Nordström och Laila Bagge lyckades enligt va.se sälja 6 000 liter, Per Morberg 1 175 liter.

GW Persson är inte förvånad.
– Många av de där kändisvinerna går det ju inte ens att tvätta bilen med, sade han nyligen i Expressen.
Han påpekade också sin sakkunskap genom uttalandet att han druckit mer vin än alla ”de där pellejönsfigurerna tillsammans”.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.