Succé för ny klimatsatsning

Under våren lanserade Ica nya tjänsten ”Mitt klimatmål”.
För några veckor sedan gick man ut brett med satsningen.
Resultatet har blivit en tolvdubbling av antalet användare.

Klimattjänsten ”Mitt klimatmål” är ett digitalt verktyg hos ica.se där man samlar och analyserar varukorgen hos en person som anmält sig och använder Icas kundkort eller betalkort för att handla.
Man får automatiskt varje enskild vara klimatberäknad och som inloggade grafer och förslag för att minska sin miljöpåverkan.

Ica gick ut med tjänsten i våras och fick 10 000 användare som registrerade sig.
För några veckor sedan lanserade man tjänsten mer brett och det gav ett imponerande resultat direkt.

På tre veckor har Ica gått från 10 000 till 120 000 registrerade användare.
Nu hoppas Ica med hållbarhetschefen Kerstin Lindvall (bilden) i spetsen på att intresset ska innebära att man sätter konkreta spår i det samlade svenska klimatavtrycket och därmed gör en tydlig insats för miljö och framtid.