fbpx
GLAD PÅSK! Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Talang i centrum för galan

By on 5 October 2018

Mingel på Dagligvarugalan på Chinateatern.
Talang var temat i centrum men Coca-Colas Arne Dahlberg talade om – storytelling.
– Vi behöver berätta mer, sade Coca-Colas svenske HR-chef.

Ett stort uppbåd människor från alla delar av dagligvarubranschen träffades, minglade, lyssnade och prisades vid Dagligvarugalan torsdag på Chinateatern i Stockholm.
Där var temat Talang och från scenen handlade mycket om hur man ska göra branschen attraktiv och lockande just för nya talanger.

– Vi behöver berätta mer, berätta om magin, konstaterade Arne Dahlberg, HR-chef i Sverige för Coca-Cola.
Axfoods Louise Ring konstaterade att förändringstakten är den stora skillnaden idag mot tidigare.

– Vi möjliggör bra mat och arbetar för hållbarhet och förra året sökte 92 500 personer jobb hos oss på Axfood, sammanfattade Louise Ring.
– Men i utmaningarna att locka nya och fler talanger ligger förändringstakten. Vi föds inte in i ett yrke och lever ett liv i det som vi gjorde förr och det kräver ett annat synsätt hos oss.

Mer om Dagligvarugalan och om årets vinnare där senare på butikstrender.se och i printmagasinet, Butikstrender 9/2018

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.