Tanken? Göra gott och smaka gott

Kaffet som gör gott.
Du styr.
Det handlar om Paulig och satsningen ”This cup counts”.

Paulig är ett finskt familjeföretag som nu etablerar si gi Sverige.
I Finland har man funnits sedan 1876 och är idag i frontlinjen när det gäller anständiga villkor för odlingarna och satsningarna på klimatfrågan.

I Sverige gör man nu ytterligare en typ av samhällelig insats.
Paulig har skapat ”This cup counts”, ett kaffe där 20 kronor per sålt kilo går till ideella organisationer som gör nytta.

– Just nu fördelas stödet mellan Tjejzonen som jobbar med att förebygga tjejers psykiska ohälsa, Håll Sverige rent som vill motverka nedskräpningen och Stockholms barnidrottsförening som vill minska skärmtiden hos barn och få dem i rörelse, berättar man från Paulig.

Dessutom kan alla kunder – och andra engagerade – vara med och påverka vart stödet ska gå.
På webbsidan thiscupcounts.se kan du nämligen rösta på den av organisationerna som ligger dig varmast om hjärtat och som du tycker ska få stöd.

För den som undrar vad som kittlar smaklökarna i sammanhanget kan vi berätta att This cup counts är ett premiumkaffe, rostat enligt slowroastmetoden.