fbpx
Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Tequila gör comeback

By on 24 September 2015

Tequila är drycken som håller på att återuppfinnas. Borta är dagarna då man skulle stjälpa i sig ett glas och sedan känna det som om en mexikansk kaktus rotat sig i halsen, för nu håller den mexikanska nationalspriten på att ta steget in i premiumvärlden, där den ska smuttas snarare än stjälpas. Kändisar som Justin Timberlake, George Clooney och Sean Combs (alias Puff Daddy) (alias P Diddy) har framgångar med egna dyra tequilamärken i USA, där konsumtionen nu är större än i Mexiko.

“Tequila är nu så coolt att alla kändisar vill vara med i triumftåget”, säger Jonny Forsyth, dryckesanalytiker på Mintel, till Financial Times.

Även stora företag som Diageo har börjat köpa in sig i tequilavärlden, som väntas växa mer än alla andra spritmärken tillsammans, en ökning som drivs av premiummärkena.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.