fbpx
Senaste
Minusresultat för IntersportZoégas b(r)ygger för framtidenCoop ställer om i DegerforsCity Gross stöttar böndernaGurkskörden är igång i SkåneSuccé för GW bland kändisvinernaFler vill låna i sommarFler handlare vill hjälpa bönderFler ska lära sig brygga ölAllt fler har koll på ”bäst före”Skadegörelse mot Ica-butikVarubrist efter bra försäljningLax och tonfisk i handelskrigStarbucks slopar plastsugrören680 000 laxar på rymmenBra junimånad för IcaIca-butik stöttar böndernaStor strid inom svensk ostnäringSkånsk matsatsning i konkursLidl öppnar i Solna centrumBrothers och Polarn o Pyret uppåtGlobal e-handel hotar jobbenHemkört i hela landet föreslåsCoop återkallar havredryckHär är fotbollsmat(ch)en hos IcaEniga om tillträdesförbudMatlust klimatsmartast i AlmedalenCoop nyöppnar i SvanskogMer vildsvinskött till folketSlutar sälja engångsartiklar i plastTvingades utlösa överfallslarmetDe är nya kvinnliga nätverketSexleksaker Ekos nya satsningOnly siktar på 50 svenska butikerEcoliving söker nytt kapitalLugnare och bättre med frukostNya drycker = ny(ttig)a drycker”Svenska bär toppen för tarmen”All sommarrea i samma portalBra för Norge – dyrare i SverigeKlarna diskriminerade 100-åringFärre besökare – ökad försäljningTre av tio väljer vegetarisktCoop stänger i SträngnäsVarnar för julhandeln redan nuPraon är tillbaka – många till handelnHögtryck för skånska gårdsbutikerEko öppnar i Örebro och SundsvallE-handel kräver nya matpackHallandsbonde ny vice hos ArlaGladare av nyttig matKarma och Matsmart cirkulära topparUng Hemköp-handlare prisadBondens skafferi öppnar idagVar femte utsatt för hotVinstlyft för Kappahl – som vänt?69 hållbara förslag från AxfoodHur påverkas vi av proteinhetsen?Lägre dioxinhalt i ekoägg nuNormal når målet 30 butiker i årHög konsumtion oroar mestTvå nya chefer hos NettoIca kritiseras för ölreklam”Ska finnas hos alla med delikatessdisk”Fem e-handelsfakta som är myter…Varnar för tuff sommarDärför lämnar Louise König CoopIca lyfte HBTQ i tv-reklamSå ska matsvinnet halverasSå e-handlar du smartareÖppnar Stora Coop i SpångaSkapar 12 000 sommarjobbElgiganten rekordökade vinstenBra och mindre bra kring matsvinnLilla Coop i lilla SunnemoFirar midsommar alkoholfrittSatsar på Kravmärkt charkråvaraNu ska vi lukta…grill!Tar över Pressbyrån och 7-ElevenLjungberg ny vd för digitalhandelnTill midsommar vill vi äta svensktAxfood och Lidl knaprar på CoopSverige fyra i vegotrendenHandlarna mer optimistiska i juniMiljön viktigare än snabb leverans

Tiptapp i projekt med Myrorna och Röda korset

By on 22 November 2017
tiptappny

Tiptapp, appen som låter dig få saker flyttade, tar nu ett steg till och inleder ett samarbete med Myrorna och Röda korset.

Butikstrender har tidigare skrivit om Tiptapp, bolaget med appen där man både kan få varor hämtade och omhändertagna om man inte har möjlighet att göra det själv och där man via tjänsten ”Hit och dit” kan få saker transporterade från punkt A till punkt B.
Nu inleder Tiptapp ett samarbete med Myrorna och Röda korset.

– Vi arbetar alltid för att göra det enklare att skänka till oss. När efterfrågan på att få skänka gåvor till oss växer vill vi förstås även möta den, säger Myrornas Emma Eneborg om det nya samarbetet med Tiptapp.
– Med den nya funktionen vill vi testa att erbjuda en “on demand”-tjänst, till dem som vill skänka till oss i Stockholmsområdet.

Samarbetet fungerar så att den som vill skicka ett föremål fotograferar det, anger var det ska hämtas och levereras och vad man betalar för hjälpen. Sedan kan Tiptapps användare som vill transportera höra av sig och utföra tjänsten.

– Målsättningen med projektet är att skapa underlag och förståelse för användarna, både de som skickar till välgörenhet och de mottagande organisationerna, säger Elevlina Lycke hos  Tiptapp.
– Att ge saker till välgörenhet är alldeles för krångligt och tidskrävande idag. Det ska vara lätt att göra rätt, anser hon.

Samarbete med Myrorna ska ske med deras butik i Ropsten och när det gäller samarbetet mellan Tiptapp och Röda korset kretsar det initialt kring dess butik på Östgötagatan på Södermalm.

Ambitionen hos Tiptapp är att utveckla samarbetet och ”kunna få med fler butiker och organisationer och göra välgörenhet till en permanent del av Tiptapp”, säger Evelina Lycke.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.