fbpx
Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Vill ha det maxat även på lunchen

By on 8 November 2018

En maxad upplevelse.
Även på lunchen.
Det är vad kunderna vill ha 2019, enligt en ny trendrapport.

Endast 30 procent av norrmännen och 35 procent av svenskarna tycker att det är viktigt att lunchrestaurangen har rätt stämning, ser trevlig ut och låter och känns bra – medan 44 procent av finländarna och 52 procent av danskarna tycker att det till och med är mycket viktigt.

Det här framgår av en trendrapport inför 2019 som Fazer gjort.
Enligt den jagar 2019 års kunder och konsumenter upplevelser och gör det även när det är dags för lunchätandet.

Sensoriska upplevelser står i centrum för allt fler inom restaurang- och kafénäringen och den vetenskapliga ryggraden i neurogastronomins erfarenheter blir allt viktigare, de erfarenheter som vi brukar sammanfatta under konstaterandet att ”vi äter med ögat”.

Mer om trendrapporten hittar du i Butikstrender 10/2018

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.