Virtuell köttmästare hos City Gross

City Gross fortsätter att presentera offensiva drag.
Det senaste?
En virtuell köttmästare.

Fler ska känna till fördelarna med svenskt, butiksstyckat kött.
Det är tanken bakom att City Gross nu testar en virtuell köttmästare som interagerar med kunderna.

City Gross blir, enligt ett pressmeddelande onsdag, först i svensk dagligvaruhandeln med att använda en virtuell värd.
– Vi har marknadens mest omfattande köttkoncept och då måste vi också våga kommunicera annorlunda, säger Christian Callert, kommunikationschef hos Bergendahls Food som driver City Gross.

Under en månad testar man den virtuelle köttmästaren på City Gross i Staffanstorp.
Den har en rad funktioner, bland annat om att ge information om sortimentet av butiksstyckat kött, de nya förpackningarna och om servicen i butiken.

­– Förra året införde vi nya förpackningar och det blev tydligt att vi behöver nya verktyg för att få fler att inse fördelarna med förändringen, säger Christian Callert och fortsätter:
– Samtidigt vill vi lyfta fram alla positiva sidor med vår köttavdelning. Vi har runt 300 svenska styckdetaljer i sortimentet varav flera inte går att förklara med en enkel skylt. Vi måste testa fler sätt att nå ut till kunderna och är glada över att vara först i branschen med initiativet.