fbpx
GLAD PÅSK! Vi vill ut och träffa våra läsare! Har du några nyheter? Händer det något roligt i er butik? Kontakta redaktionen@butikstrender.se . Tjipp!

Zoégas testar ny marknadsföring

By on 4 February 2019

Nestlés kaffemärke Zoégas väljer en ny marknadsföringsform.
Utmärkelsen ”Warmly recommended by Zoégas” ska hjälpa kaffedrickarna att hitta rätt.

En ny utmärkelse, ”Warmly recommended by Zoégas”, som förnyas årligen ska få kunderna att hitta de kaféer och restauranger som uppfyller de krav Zoégas ställer på kunskap och hantverk.
– Konsumenternas förväntningar på kaffeupplevelser blir allt högre, konstaterar företaget i ett pressmeddelande.

Därför lanserar nu Zoégas den nya utmärkelsen.
– Kaffe är för oss kärlek, passion och hantverk. Att servera riktigt gott kaffe kräver expertis och här får de serveringar som ger kaffet den omsorg drycken förtjänar ett bevis på att de levererar en enastående kaffeupplevelse, säger Linnéa Lind, som är nordisk marknadschef hos Nestlé professional.

Möjligheten att få utmärkelsen ”Warmly recommended by Zoégas” reserveras för de serveringar som erbjuder Zoégas professionals kaffe.
– ”Warmly Recommended By Zoégas” innebär för oss att vi säkerställer högre kvalitet på vår kaffekunskap och det hantverk det innebär att tillreda kaffe på bästa vis, säger Jon Oscarsson, hos Vassa eggen steakhouse, Kommendören och Tako i Stockholm.

Butikstrender

Din säkrast källa till fakta om branschen, registrera dig här för dagligt nyhetsbrev – som en minitidning varje dag.