3,0 procent upp för Ica september

Försäljningen i Sveriges Ica-butiker steg med 3,0 procent under september jämfört med motsvarande månad 2018.
I jämförbara butiker stannade ökningen vid 2,7 procent.

Ica redovisar idag september månads försäljning i Sverige och kan alltså notera en ökning med 3,0 procent jämfört med september 2018.
För årets nio första månader i sin helhet handlar ökningen om 2,9 procent.
Jämförelsesiffrorna för jämförbara butiker är 2,7 respektive 2,7 procent.

Under september ökade Ica Maxi-butikerna med 3,9 procent och Ica Kvantum-gruppen med lika mycket.
Svagare ökning hade Ica Supermarket med 1,9 procent och Ica Nära med 1,5 procent.
För januari-september ser det likartat ut där Ica Maxi ökade 4,0 procent, Ica Kvantum 3,8, Ica Supermarket 1,6 och Ica Nära 1,8.

Försäljningen i kronor och ören uppgick under september till 9 569 miljoner kr exklusive moms.
För niomånadersperioden 2019 var försäljningen i de 1 271 Ica-butikerna totalt 90 579 miljoner kr.

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

5 stycken snabba efter lunch varje vardag.

Vi behandlar självklart dina uppgifter enligt GDPR
Läs mer här.

FILM: Årets företagare 2020

Richard Bergfors, norrbottning och vd för Max burgers, är årets vinnare av priset ”Årets företagare”, vilket delas ut av organisationen Företagarna.

Dressmann och Cubus stänger

Cubus i centrum av Gävle läggs ned. Dressmann avvecklas i Sandviken. Varnergruppen fortsätter linjen med neddragningar och butiksstängningar.

Ikea vägrar Black friday

Istället för att hänga på Black friday ska Ikea göra något hållbart av den svarta fredagen genom att köpa tillbaka Ikea-varor från kunder den dagen.

Framtidstron på väg tillbaka

Framtidstron i både butiks- och e-handeln ökar i oktober, konstaterar Svensk handel som ser en mer positiv attityd både i näthandel och fysisk handel.

Lidl vänder – startar kundklubb

Lidl har varit den enda stora dagligvarukoncern i Sverige som saknat lojalitetsprogram. Nu ändrar man sig och startar Lidl plus, igång 19 oktober.

City Gross hyr in influencers

City Gross tar ett nytt grepp genom att köpa utrymme hos lokalt förankrade så kallade micro-influencers med ambitionen att ”komma närmare kunderna”.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.