Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

3,0 procent upp för Ica september

Försäljningen i Sveriges Ica-butiker steg med 3,0 procent under september jämfört med motsvarande månad 2018.
I jämförbara butiker stannade ökningen vid 2,7 procent.

Ica redovisar idag september månads försäljning i Sverige och kan alltså notera en ökning med 3,0 procent jämfört med september 2018.
För årets nio första månader i sin helhet handlar ökningen om 2,9 procent.
Jämförelsesiffrorna för jämförbara butiker är 2,7 respektive 2,7 procent.

Under september ökade Ica Maxi-butikerna med 3,9 procent och Ica Kvantum-gruppen med lika mycket.
Svagare ökning hade Ica Supermarket med 1,9 procent och Ica Nära med 1,5 procent.
För januari-september ser det likartat ut där Ica Maxi ökade 4,0 procent, Ica Kvantum 3,8, Ica Supermarket 1,6 och Ica Nära 1,8.

Försäljningen i kronor och ören uppgick under september till 9 569 miljoner kr exklusive moms.
För niomånadersperioden 2019 var försäljningen i de 1 271 Ica-butikerna totalt 90 579 miljoner kr.

SENASTE NYHETERNA

Fler nyheter nedanför!

powered by Typeform

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Fler nyheter.

Världens största semla

Att den är världens största semla är inte konstigt. Den blev nämligen dubbelt så stor som planerat. Nu kommer bageriet

Willys öppnar i Åmål

Fucking Åmål? Nej. Shopping Åmål. Nu flyttar Eurocash-butiken där för att istället öppna igen som Willys-butik i nytt läge och

Mest köpt hos Picadeli

29 miljoner sålda sallader noterar Picadeli i Sverige under fjolåret. Nu summerar man och konstaterar att körsbärstomat, majs, mozzarella och

Var tredje butik omställd

Coop fortsätter med en intensiv takt i att ställa om landets Netto-butiker till Coop-format och skyltning. Nu är man snart

Havrefralla nyhet från Fazer

När nio av tio svenskar äter för lite fullkorn kommer Fazer med nya Havrefralla där 51 procent av spannmålet består

Vi var på Ostfestivalen

Butikstrender besökte den sjunde upplagan av Ostfestivalen på Münchenbryggeriet i Stockholm. Tre mejerier vann guldmedaljer för sina ostar och totalt

Lidls nya dubbelt certifierad

Lidl bygger just nu vad man beskriver som världens första klimatneutrala livsmedelsbutik. Det sker på Gotland, butiken öppnar i år

Framtidstron tillbaka – lite…

Framtidstron i handeln återhämtar sig något, konstaterar Svensk handel i sin barometer där man påpekar att de förväntningarna ökar både

Stark öppning för handeln

Dagligvaruhandeln har inlett 2020 alldeles utmärkt. Januari bjöd på en tillväxt på 5,3 procent och även efter justering för kalendereffekten

Publikfavorit på Ostfestivalen

Hallands himmel. Godast på Ostfestivalen 2020. Detta enligt publiken som placerade osten från Arla som nummer 1, två år efter

Snabbgross öppnar i Jönköping

Nu på torsdag öppnar Axfood snabbgross i Jönköping. Det innebär en liten milstolpe då det är kedjans 25:e butik och

Så äter vi klimatsmart år 2030

Vi kommer att äta allt mer klimatsmart under de närmaste 10 åren. Nya växtbaserade proteinkällor och mindre svinn i matlagningen

E-handelsplaner splittrar politiker

Bevara oersättlig jordbruksmark eller bygga för en stor mängd nya jobb? Det är frågan i Ängelholm där ett nytt e-handelsområde

Online videos

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch