Söker du en artikel?  

Sök
Stäng denna sökruta.

Läs våra e-magazine

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

20 snabba.

City Gross först ut med catering

City Gross tar ett stort steg framåt genom att erbjuda en innovativ onlinelösning där kunderna kan köpa catering samtidigt som de handlar sina vanliga matvaror. Som första matkedja i Sverige integrerar City Gross nu möjligheten att beställa catering direkt på deras webbplats, citygross.se.

Fortsätt att läsa »

Coop sänker matpriserna igen

Coop fortsätter att prioritera sina medlemmar genom att sänka priserna på livsmedel. Under fyra veckor från och med den 15 april till den 12 maj kommer ett brett urval av varor att ha nedsatta priser på samtliga Stora Coop och Coop-butiker.

Fortsätt att läsa »

Flera nya butiker och restauranger

Gränbystaden i Uppsala fortsätter att stärka sin position genom etableringen av flera nya butiker och restauranger. Atrium Ljungberg, fastighetsägaren, har säkrat flera nya hyresavtal och under våren öppnar flera spännande butikskoncept sina dörrar.

Fortsätt att läsa »

Mathems ändring får kunderna att rasa

Mathem har nyligen genomfört en förändring som inte har väl mottagits av alla deras kunder. Från och med mitten av mars levereras Mathems varor nu i kartonglådor istället för traditionella påsar, vilket har fått vissa kunder att reagera negativt.

Fortsätt att läsa »

Bättre sömn, relationer, sexliv: grönt

Enligt en färsk rapport kallad Vegocracy, som utförts av Kantar på uppdrag av Picadeli, visar att personer som äter tillräckligt med frukt och grönsaker upplever en högre livskvalitet och är mer nöjda med sina relationer och sexliv jämfört med de som inte gör det.

Fortsätt att läsa »

Ekologisk exportsatsning öppnar brittisk dörr

Organic Sweden lanserar en treårig exportsatsning mot Storbritannien, kallad Organic Export UK, för att skapa nya affärsmöjligheter för svenska företag med ekologiska produkter. Projektet Organic Export UK kommer att samla ett brett spektrum av svenska företag för att presentera sina ekologiska produkter på stora mässor..

Fortsätt att läsa »

Snart dags för EU-val

Livsmedelsföretagen riktar nu fokus mot det kommande EU-valet den 9 juni för att belysa de viktigaste frågorna för livsmedelsindustrin inför den nya mandatperioden. Ett valmanifest i fem punkter har lanserats för att klargöra förväntningarna och prioriteringarna för branschen inför valet.

Fortsätt att läsa »

Mathem Express blir Kavall

Kavall tar över Mathem Express och lanseras som en självständig start-up med ambitionen att omdefiniera online-mathandeln. Genom att erbjuda både dagligvaror och lokala producenters varor på plattformen strävar Kavall efter att tillgodose konsumenternas olika matbehov och preferenser.

Fortsätt att läsa »

Korad till Sveriges bästa handelsplats

Heimstaden är stolta över att stadsdelscentrat Kronprinsen har vunnit det prestigefyllda priset ”Commercial Space of the Year” på NCSC Awards. Trots tuff konkurrens från många av landets bästa köpcentrum stack satsningen i Malmö ut och knep första platsen.

Fortsätt att läsa »

Utökar med ännu en butik

Myrorna svarar på den växande efterfrågan på second hand genom att öppna en tredje butik i Göteborg, denna gång på det växande handelsområdet Backaplan. Backaplan, beläget på Hisingen, är ett av Sveriges största handelsområden med omkring 120 butiker, inklusive stora kedjor, privata aktörer och andra second hand-butiker.

Fortsätt att läsa »

Stacky’s expanderar till fler butiker

Stacky’s tar nu steget in i fler butiker genom att lansera sina produkter i ett 30-tal ICA-butiker över hela Sverige, tack vare ICAs nya ImpactX-initiativ. Sedan Stacky’s start valde de att undvika dagligvaruhandeln på grund av kravet på ett etablerat varumärke och stora resurser för att lyckas där.

Fortsätt att läsa »

Eftertraktad produkt lockar kunder

Trots ökade matpriser och inflation fortsätter en viss typ av produkt att locka kunder till matbutikerna. Det handlar om energidrycker, även kända som funktionella drycker, som har visat sig vara populära trots höjda priser.

Fortsätt att läsa »

ImpactX främjar nya hållbara produkter

ICA Gruppen tar ett steg mot att främja hållbara produkter och stödja innovation genom lanseringen av ”Framtidens smaker” – ett acceleratorprogram som syftar till att hjälpa fyra startupbolag att etablera sina innovativa och hållbara produkter på marknaden. Detta initiativ är en del av den nya satsningen på hållbar innovation, kallad ImpactX.

Fortsätt att läsa »

Konkurrenternas skräp blir deals

Sedan förra året belönar McDonald’s gäster som använder deras app för att skanna när de slänger sina take-away förpackningar på rätt ställe. Detta initiativ syftar till att minska nedskräpningen i samhället och har nu utökats för att inkludera förpackningar från andra restaurangkedjor.

Fortsätt att läsa »

Forskarföretaget räddar ratade viner

Anders Crichton-Fock, lektor i måltidskunskap, och hans företag Grythyttan Culinary Science & Innovation har blivit utnämnda till Årets innovatör 2024 av Almi Mälardalen för deras banbrytande arbete med att rädda ratade viner genom innovativa metoder.

Fortsätt att läsa »

Rekryterar 50 medarbetare inför sommaren

Orkla i Eslöv, en av Sveriges ledande livsmedelsproducenter, inleder rekryteringen av 50 säsongsarbetare inför årets gurksäsong. Den största livsmedelsanläggningen för Orkla Foods Sverige, belägen i Eslöv, kommer att anställa främst livsmedelsoperatörer men även truckförare för den intensiva perioden.

Fortsätt att läsa »

Hjärtstartare i alla biltemas varuhus

Biltema utrustar alla sina 61 varuhus i Sverige med hjärtstartare, vilket markerar ett viktigt steg för att öka säkerheten i deras butiker. Beslutet att installera hjärtstartare i varje varuhus understryker Biltemas åtagande att prioritera både sina anställdas och kunders säkerhet.

Fortsätt att läsa »

Matpriserna stabiliserar sig nu

Enligt färska siffror från Matpriskollen har prisutvecklingen inom dagligvaruhandeln märkbart avtagit under mars månad och ligger nu i linje med Riksbankens inflationsmål. Samtidigt vänder priserna på mejeriprodukter uppåt, trots att Icas annonserade prisoffensiv ännu inte har synts i butikerna.

Fortsätt att läsa »

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

https://www.high-endrolex.com/14