Axfood startar arbetsförmedling

Axfood öppnar arbetsförmedling.
Det handlar om en popupförmedling och den finns hos Axfood på Spånga IP under Järvaveckan.

”Kom in och prata jobb” är uppmaningen när Axfood i form av kedjorna Willys och Hemköp öppnar en tillfällig arbetsförmedling under Järvaveckan som pågår i Stockholm denna vecka.
Ambitionen är att locka nya medarbetare till koncernens butiker.

Axfood var med på Järvaveckan även 2018 och är det även i år, nu med fokus på rekrytering och integration.
Axfood vill, säger man, spegla samhället som det ser ut idag vilket ska märkas både i sortimentet och bland medarbetarna. Mångfald är positivt, konstaterar Axfood.

– Medarbetarnas olika kunskaper och perspektiv skapar nya möjligheter och generar bättre beslut. Det gör Axfood ännu bättre på att möta våra kunders olika behov och gör koncernen till en roligare arbetsplats, säger HR-direktören Monica Längbo.
– Därför startar vi en ”pop-up arbetsförmedling” under Järvaveckan. Vi hoppas att många lockas in i vårt tält och söker jobb inom koncernen.

Nya medarbetare behövs. Just nu finns drygt 100 lediga jobb inom Axfood-koncernen.
Popup-förmedlingen finns i Axfoods tält, E09, under Järvaveckan på Spånga idrottsplats och på plats under veckan finns representanter för Axfood  IT, Willys och Hemköp.