Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Axfood startar arbetsförmedling

Axfood öppnar arbetsförmedling.
Det handlar om en popupförmedling och den finns hos Axfood på Spånga IP under Järvaveckan.

”Kom in och prata jobb” är uppmaningen när Axfood i form av kedjorna Willys och Hemköp öppnar en tillfällig arbetsförmedling under Järvaveckan som pågår i Stockholm denna vecka.
Ambitionen är att locka nya medarbetare till koncernens butiker.

Axfood var med på Järvaveckan även 2018 och är det även i år, nu med fokus på rekrytering och integration.
Axfood vill, säger man, spegla samhället som det ser ut idag vilket ska märkas både i sortimentet och bland medarbetarna. Mångfald är positivt, konstaterar Axfood.

– Medarbetarnas olika kunskaper och perspektiv skapar nya möjligheter och generar bättre beslut. Det gör Axfood ännu bättre på att möta våra kunders olika behov och gör koncernen till en roligare arbetsplats, säger HR-direktören Monica Längbo.
– Därför startar vi en ”pop-up arbetsförmedling” under Järvaveckan. Vi hoppas att många lockas in i vårt tält och söker jobb inom koncernen.

Nya medarbetare behövs. Just nu finns drygt 100 lediga jobb inom Axfood-koncernen.
Popup-förmedlingen finns i Axfoods tält, E09, under Järvaveckan på Spånga idrottsplats och på plats under veckan finns representanter för Axfood  IT, Willys och Hemköp.

SENASTE NYHETERNA

E-MAGAZINE

Håll koll på de senaste nyheterna inom dagligvaruhandeln vart du än befinner dig. 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Fler nyheter.

Fasanburgare på McDonald´s?

Ett enda grevskap i England saknar McDonald´s – men nu är den saken ”hotad”. I lilla Rutland har myndigheterna just

3D-printad labbfisk, någon?

Labbodlad fisk. Dessutom 3D-printad. Dessutom snart på ett matbord nära dig. Foodtech-företaget Bluenalu i San Diego räknar med att ha

Paul Svensson hedersdoktor

Paul Svensson – kock, matvisionär, författare med mera – kan nu lägga en ny titel till sitt CV. Han är

Clas Ohlson minskade i december

Clas Ohlson minskade sin totala försäljning i december. Minskningen var 2 procent och försäljningen stannade då vid 1 285 miljoner kr

Hushållens konsumtion still

De svenska hushållens konsumtion var oförändrad i november 2019 jämfört med månaden innan. Jämfört med november månad 2018 steg konsumtion

Rekord för Lidls julaktion

Lidls försäljning av julmust drog in rekordsumman 235 039 kronor till Barncancerfonden. Dessutom kunde man ihop med Allwin ge bort 4 000

De sålde mindre i december

2019 blev ett tufft år för modehandeln. Det visar inte minst stilindex från Svensk handel stil. Detta index visar nämligen

Vill öka kunskapen om plast

Forskare vid Karlstads universitet får nu drygt 3,8  miljoner kr av Lidl för att öka konsumenters och förpackningsutvecklares kunskap om

Teknikmagasinet i konkurs

Teknikmagasinet ansöker nu om konkurs. Under en tid har man försökt genomföra en rekonstruktion och även haft intressenter som velat

De kan bli Årets matbluff

Rekordmånga kandidater. Fem finalister. Fram till 20 januari kan du rösta på vilken vara som motvilligt ska få utmärkelsen Årets

Ludvig Anderberg tror på Mat.se

E-handeln av mat har stor tillväxtpotential och det egna företaget Mat.se ligger i framkant med smart lösningar. Det anser, möjligen

Vill kartlägga kompetensbehov

Det finns en brist på utbildningar inom kött och chark i Sverige, anser regeringen. Nu vill man genomföra en inventering

powered by Typeform

Online videos

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch