Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Brämhults nysatsar på smoothies i riktigt fruktig kampanj över hela landet

Den här veckan lanserar fruktpressarna Brämhults sin nya satsning på smoothies med en massiv reklamkampanj. Kommunikationen kommer att nå konsumenterna på utomhustavlor i hela Sverige, i Stockholms tunnelbana och genom riktade insatser i sociala medier.

– Det är en underbar kampanj med fantastiska bilder. Våra konsumenter får se exakt vad våra smoothies smakar och vad flaskorna innehåller, på ett nytt, smart och otroligt snyggt sätt. Vi visar helt enkelt vad man får om man väljer våra smoothies: frukt, bär och grönsaker på flaska, säger Stina Haglund, senior brand manager på Brämhults.

Bakom kampanjen står Brämhults kommunikationsbyrå Bulldozer. En av Brämhults samarbetspartners sedan lång tid tillbaka.

– Vi är väldigt nöjda med kampanjen. Den är ett resultat av ett bra samarbete.

Vi känner verkligen för deras produkter, deras hantverk och passion. Utmaningen denna gång har varit att förmedla närheten till frukt i bild. Brämhults smoothies handlar ju faktiskt om färsk frukt på flaska. Och lösningen blev ju precis det, säger Bulldozers projektledare Janne Svensson.

SENASTE NYHETERNA

E-MAGAZINE

Håll koll på de senaste nyheterna inom dagligvaruhandeln vart du än befinner dig. 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Fler nyheter.

Svenskodlad ärta i framtidsprojekt

På naturbruksskolan Sötåsen i Töreboda provar man att laga maträtter på gråärt (se bild), som under 1800-talet konkurrerades ut av

500 miljoner till Mathem

Mathem tar in 500 miljoner kronor i en ny investerarrunda. Tidigare ägare som Kinnevik, Verdanne och Clas Ohlson satsar mer

Coronaviruset påverkar H&M

H&M-gruppen kommer att påverkas rejält och en längre tid av coronaviruset, Credit Suisse tror att försäljningen kommer att påverkas negativt

Lantmännens vice vd i regeringens..

Regeringens nya strategiska arbetsgrupper ska skapa innovativa lösningar på samhällsutmaningar. Lantmännens vice vd Per Arfvidsson är invald i den grupp

Fazer lanserar Svenskt havreris

Ett svenskodlat klimatsmart havreris. Så lanserar Fazer ”Svenskt havreris”, varumärke Frebaco, med en sjättedel av det thailändska risets klimatpåverkan, hävdar

Willys öppnar på Bryggudden

Vilket kaffe man bjuder på vid premiären behöver man kanske inte fundera på. Idag öppnar Willys på Bryggudden i Karlstad

Coop säljer lokalt på nätet

Coop tar nu ett nytt grepp där man lanserar en ”gårdsbutik” online. ”Med den nya gårdsbutiken på coop.se kan man

Tror på svensk servicehandel

Var fjärde s k conveniencebutik försvinner inom tio år, tror man i Danmark. I Sverige är man positiv och tror

Coop lägger ner i Ramnäs

Coop lägger ned sin butik i Ramnäs, Surahammar. Därmed förlorar orten inte bara sin sista butik utan även apotek och

Lidl rekryterar från Ica

Niclas Haglund har fått jobb på marknads och kommunikation hos Lidl Sverige där han ska arbeta som konceptdesigner, art director

Kan få outlet med lyxmärken

En outletby med märken som Gucci och Versace? I lilla Löddeköpinge? Så kan det bli sedan kommunen och Rioja estates

Gratis släp hos Max i Örebro

Max burgers och Freetrailer inleder ett samarbete vid Max restaurang i Lillån norr om Örebro. Som ett utbyggt kunderbjudande erbjuder

Ekomjölk får klimatvänlig förpackning

Skånemejeriernas ekologiska produkter “Hjordnära” får nya kartongförpackningar. De  tillverkas av Elopak och garanteras vara helt koldioxidneutrala. Skånemejeriernas miljösatsning har som

Lidl-bygge ännu inte avgjort

Denna vecka hamnar Lidls planer på att bygga i Karlstad på politikernas bord igen. Lidl har efter två år inte

Superlokal nätmat i konkurs

Man tog in 80 miljoner kr i kapital men fick aldrig ordning på affärerna. Nu går nätmatbutiken Fodi i konkurs

powered by Typeform

Online videos

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch