Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Brämhults nysatsar på smoothies i riktigt fruktig kampanj över hela landet

Den här veckan lanserar fruktpressarna Brämhults sin nya satsning på smoothies med en massiv reklamkampanj. Kommunikationen kommer att nå konsumenterna på utomhustavlor i hela Sverige, i Stockholms tunnelbana och genom riktade insatser i sociala medier.

– Det är en underbar kampanj med fantastiska bilder. Våra konsumenter får se exakt vad våra smoothies smakar och vad flaskorna innehåller, på ett nytt, smart och otroligt snyggt sätt. Vi visar helt enkelt vad man får om man väljer våra smoothies: frukt, bär och grönsaker på flaska, säger Stina Haglund, senior brand manager på Brämhults.

Bakom kampanjen står Brämhults kommunikationsbyrå Bulldozer. En av Brämhults samarbetspartners sedan lång tid tillbaka.

– Vi är väldigt nöjda med kampanjen. Den är ett resultat av ett bra samarbete.

Vi känner verkligen för deras produkter, deras hantverk och passion. Utmaningen denna gång har varit att förmedla närheten till frukt i bild. Brämhults smoothies handlar ju faktiskt om färsk frukt på flaska. Och lösningen blev ju precis det, säger Bulldozers projektledare Janne Svensson.

SENASTE NYHETERNA

E-MAGAZINE

Håll koll på de senaste nyheterna inom dagligvaruhandeln vart du än befinner dig. 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Fler nyheter.

Fasanburgare på McDonald´s?

Ett enda grevskap i England saknar McDonald´s – men nu är den saken ”hotad”. I lilla Rutland har myndigheterna just

3D-printad labbfisk, någon?

Labbodlad fisk. Dessutom 3D-printad. Dessutom snart på ett matbord nära dig. Foodtech-företaget Bluenalu i San Diego räknar med att ha

Paul Svensson hedersdoktor

Paul Svensson – kock, matvisionär, författare med mera – kan nu lägga en ny titel till sitt CV. Han är

Clas Ohlson minskade i december

Clas Ohlson minskade sin totala försäljning i december. Minskningen var 2 procent och försäljningen stannade då vid 1 285 miljoner kr

Hushållens konsumtion still

De svenska hushållens konsumtion var oförändrad i november 2019 jämfört med månaden innan. Jämfört med november månad 2018 steg konsumtion

Rekord för Lidls julaktion

Lidls försäljning av julmust drog in rekordsumman 235 039 kronor till Barncancerfonden. Dessutom kunde man ihop med Allwin ge bort 4 000

De sålde mindre i december

2019 blev ett tufft år för modehandeln. Det visar inte minst stilindex från Svensk handel stil. Detta index visar nämligen

Vill öka kunskapen om plast

Forskare vid Karlstads universitet får nu drygt 3,8  miljoner kr av Lidl för att öka konsumenters och förpackningsutvecklares kunskap om

Teknikmagasinet i konkurs

Teknikmagasinet ansöker nu om konkurs. Under en tid har man försökt genomföra en rekonstruktion och även haft intressenter som velat

De kan bli Årets matbluff

Rekordmånga kandidater. Fem finalister. Fram till 20 januari kan du rösta på vilken vara som motvilligt ska få utmärkelsen Årets

Ludvig Anderberg tror på Mat.se

E-handeln av mat har stor tillväxtpotential och det egna företaget Mat.se ligger i framkant med smart lösningar. Det anser, möjligen

Vill kartlägga kompetensbehov

Det finns en brist på utbildningar inom kött och chark i Sverige, anser regeringen. Nu vill man genomföra en inventering

powered by Typeform

Online videos

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch