Brazil och Rwanda för Löfbergs

Next generation coffee lovers.
Namnet på Löfbergs nya produktserie.
Den innehåller bland annat två nya smaker från Brasilien och Rwanda.

Löfbergs i Karlstad lanserar idag sin nya produktserie, Next generation coffee lovers.
Tanken är att ge kaffekonsumenterna möjligheten att utforska nya smaker.

Sortimentet innehåller bland annat två single origin-kaffe från Brasilien och Rwanda.
– Vi ser att intresset för ursprung och smaker ökar. Så det känns klockrent att låta fler upptäcka en ny generation kaffe, säger Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs.

Brazil, ett mellanrostat bryggkaffe med toner av smörkola och hasselnöt, är en av nyheterna. Ett kaffe som görs på en kaffeböna.
– I ett kaffebär finns det oftast två bönor, men i en liten andel finns det bara en. Den här bönan gör stor skillnad för smaken, säger Lena Rodin.

Den speciella och smakrika bönan kallas The Pearl of Coffee, och hittas oftast i bären som växer längst ut på kaffebusken. Tack vare att bönan är ensam i bäret och lite mindre i storlek koncentreras smaken mer, jämfört med vanliga tvillingbönor.

Afrikanska Rwanda har enligt Löfbergs fantastiska förhållanden för att odla gott kaffe: höga höjder, vulkanisk jord och gott om sol och ekvatorial dimma.
– Kaffe från Rwanda är en personlig favorit, och har länge varit populärt bland specialintresserade kaffeälskare. Nu ger vi fler möjligheten att stilla sin nyfikenhet, säger Lena Rodin.

Löfbergs nya Rwanda är ett mellanrostat bryggkaffe med toner av körsbär.
Både Brazil och Rwanda görs på 100 procent arabicabönor från Rainforest Aliance-certifierade odlingar.
De kommer i Löfbergs nya klimatsmarta förpackning där delar av den fossila plasten ersätts med ett växtbaserat alternativ. Det minskar förpackningens klimatpåverkan med drygt 30 procent.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Magnus metod ska skapa nya maträtter

Magnus metod ska skapa nya maträtter

Doktoranden Magnus Westling har skapat en metod för att förbättra maträtter och utveckla recept – med början i råvarornas smakkaraktär.

Coop lanserar nytt ekologiskt för barn

Coop lanserar nytt ekologiskt för barn

Coop lanserar inför sommaren två ekologiska fruktdrycker för barn. Dessutom har man uppdaterat sina fruktpuréer med flera nya smaker, allt Krav-märkt.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.