City Gross stuvar om i e-kassarna

Matkassarna centralt.
Lösplocket lokalt.
Så ser upplägget i e-handeln ut för City Gross från och med i höst.

City Gross vill skapa en mer effektiv, hållbar och lokal e-handel.
Därför kommer man i höst att organisera om e-handeln.

– Framöver kommer våra lösplocksvaror i online-butiken att plockas i den lokala butiken, vilket medför ett bredare sortiment, fler lokala varor, flexiblare utlämningstider, mindre miljöpåverkan och ett minskat matsvinn, säger City Gross marknads- och e-handelschef Henrik Weiden (bilden).

City Gross räknar med att förändringen ska öka den lokala förankringen i butiken då personal på orten kommer att plocka och packa sina kunders varor innan de hämtas eller körs hem.
– Vi tror på det lokala engagemanget i butiken. Det är där vår personal möter våra kunder även i andra situationer och på sätt kommer det att bli mycket enklare att hantera e-handelsrelaterade frågor, som exempelvis reklamationer och ersättningsvaror om någon vara skulle vara tillfälligt slut, säger Henrik Weiden.

Företagets matkassar berörs inte av det nya arbetssättet. De kommer även i fortsättningen att administreras och packas i de två terminalerna i Staffanstorp respektive Tumba.
Att lösplocket flyttas ut till butik betyder att 33 anställda vid de två terminalerna blir av med sina jobb.