Clas Ohlson ökar försäljningen

Clas Ohlson ökar försäljningen.
För september handlar det om en ökning med 1 procent totalt och för de nordiska länderna med 3 procent.
Onlineförsäljningen ökade samma månad med 46 procent.

Clas Ohlson fortsätter alltså att redovisa positiva siffror. September gav en ökad försäljning med 1 procent jämfört med september 2018 och för de nordiska länderna med 3 procent.
Butiksbeståndet har minskat med 4 butiker netto jämfört med september 2018 och vid utgången av september 2019 hade Clas Ohlson 231 butiker.

Försäljningen uppgick totalt till 681 miljoner kr under september månad och Clas Ohlson fortsätter den omställning det innebär att avveckla butiksbeståndet utanför Sverige, Norge och Finland.

Onlineförsäljningen fortsätter att öka i snabb takt.
För september var ökningen 46 procent jämfört med förra årets septembermånad och i rena siffror sålde Clas Ohlson online för 44 miljoner kr i september i år mot 30 förra september.

Den totala försäljningen för maj-september 2019, de första månaderna av Clas Ohlsons brutna räkenskapsår, var 3 465 miljoner kr och det är en ökning med 3 procent.

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

5 stycken snabba efter lunch varje vardag.

Vi behandlar självklart dina uppgifter enligt GDPR
Läs mer här.

Citymail fossilfritt i Stockholm

Citymail kommer i sin brev- och paketutdelning bli fossilfri i hela Stockholms innerstad vilket bland andra Coop som nyttjar Citymail gillar.

FILM: Årets företagare 2020

Richard Bergfors, norrbottning och vd för Max burgers, är årets vinnare av priset ”Årets företagare”, vilket delas ut av organisationen Företagarna.

Dressmann och Cubus stänger

Cubus i centrum av Gävle läggs ned. Dressmann avvecklas i Sandviken. Varnergruppen fortsätter linjen med neddragningar och butiksstängningar.

Ikea vägrar Black friday

Istället för att hänga på Black friday ska Ikea göra något hållbart av den svarta fredagen genom att köpa tillbaka Ikea-varor från kunder den dagen.

Framtidstron på väg tillbaka

Framtidstron i både butiks- och e-handeln ökar i oktober, konstaterar Svensk handel som ser en mer positiv attityd både i näthandel och fysisk handel.

Lidl vänder – startar kundklubb

Lidl har varit den enda stora dagligvarukoncern i Sverige som saknat lojalitetsprogram. Nu ändrar man sig och startar Lidl plus, igång 19 oktober.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.