Enbart click & collect hos City Gross

Det gick inte att få lönsamhet.
Nu justerar City Gross sin onlinesatsning.
Från 1 oktober gäller enbart click & collect.

Uppgifter har cirkulerat en tid och nu har även ägarbolaget Bergendahls gått ut med beskedet.
City Gross övergår till enbart click & collect i sin onlinehandel.

Samtidigt fortsätter man med hemleveranser av sina matkassar.
Förändringarna sker från och med idag, 1 oktober.

– En stor fördel för våra kunder är att vi i och med detta ökar utlämningsfrekvensen till samtliga vardagar i samtliga butiker, säger säger Henrik Weiden, marknads- och e-handelschef hos Bergendahls food.

Parallellt med detta kommer bolaget att arbeta med att finna samarbetspartners hos vilka man kan ha utlämningsställen vid exempelvis trafiktäta punkter och/eller stora arbetsplatser.

Bakgrunden till beslutet, säger Bergendahls, är att företaget under en tid har testat sig fram utan att finna någon lösning på hur man ska få lönsamhet på hemleveranserna. I samband med att företaget nu övergår till att plocka allt lösplock som säljs online i sina fysiska butiker blir det också naturligt att man knyter ihop även detta med sin kärnverksamhet; att kunden hämtar sina varor i butik.