Annons

Sveriges bästa magazine sedan 2002.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på email
E-post

Gröna veckor hos Matsmart

Vi har sett Black friday och White monday.
Nu blir det Green weeks.
De hittar vi hos Matsmart och har ambitionen om att rädda 200 ton mat från att bli svinnprodukter.

Nu lanseras Green weeks. I en gemensam satsning ska Matsmart och några av Sveriges största matproducenter rädda 200 000 kilo mat.
– Green weeks handlar om att fynda hållbart, säger Karl Andersson, vd, Matsmart.

Med start 18 november och två veckor framåt pågår Green weeks. De gröna veckorna är resultatet av att 16 producenter har dammsugit sina lager efter produkter som är i behov av räddning.
Under en gemensam kampanj tas nu krafttag mot matsvinnet och intresset bland landets producenter har varit stort.

– De producenter vi samarbetar med under Green weeks arbetar alla med tydliga mål kring hållbarhet och hur de ska minska sitt matsvinn. Tillsammans med kunderna, som räddar maten, är producenterna de verkliga hjältarna, säger Karl Andersson.

Totalt ska 200 000 kilo mat räddas – ett högt men inte ouppnåeligt mål eftersom räddningsaktionen kombineras med höga rabatter på populära produkter från välkända varumärken.

Producenterna som deltar i Green Weeks
Alpro, Arla, Bonduelle, Cloetta, Coca-Cola European Partners, Dr.Oetker, Lantmännen Cerealia, Midsona, Nestlé, Orkla Care Sverige, Orkla Confectionery & Snacks Sverige, Orkla Foods Sverige, Reckitt Benckiser, Spendrups, Toms och Unilever.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn

Senaste nytt.

Läs fler nyheter nedanför!

Presenteras av

| Annons |

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

| Annons |

Annons för dig med smak på livet.

Gå till Norrlandsvilt Facebook.

Annons | Swajpa höger eller vänster | Annons

Blandad läsning

Annons | Swajpa höger eller vänster | Annons

Leverantörsnytt

Butiksnytt

| Annons | 

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

powered by Typeform

Läs vårt E-magazine

E-Magazine

Politik

Annons | Swajpa höger eller vänster | Annons

Brott

Konkurser

| Annons |

Vill du också synas här?

powered by Typeform

| Annons | 

Anmäl till vårt nyhetsbrev.

powered by Typeform

| Annons |

Anmäl dig till branschens bästa

powered by Typeform

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

2019 avslutades med exakt 106 144 stycken unika läsare, vi arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch