Högoktanig satsning från Zeta

Nu ska medelhavsmaten landa på macken.
Vecka 38 hamnar ett sortiment med portionsförpackad italiensk mat på disken där du tankar.
Det handlar om ett samarbete mellan Circle K och Zeta.

Nu leder nya vägar till sund medelhavsmat. Vecka 38 landar ett unikt sortiment med portionsförpackad, italiensk medelhavsmat från Zeta på ett 100-tal Circle K-stationer i landet.
– Det är perfekt mat för alla som vill äta gott och fräscht även i farten. Tillsammans med Circle K har vi förädlat klassiker ur Medelhavsköket så att de passar som mellanmål, lättare lunch eller som snack, berättar Per Nilsson, affärsutvecklare på familjeföretaget Di Luca & Di Luca med varumärket Zeta.

Svenskarna är mer i farten är någonsin. Det gör att även mycket mat äts på språng. Den maten ska givetvis också smaka gott, men bör även vara bra och näringsriktig för både kroppen och knoppen.

-Medelhavsmaten är sedan länge väl dokumenterad i olika studier som ett bra matmönster. Därför känns det extra roligt att i samarbete med Circle Kgöra den tillgänglig på bensinstationen, säger Per Nilsson.

I nuläget finns ett tiotal produkter i konceptet “Zeta the Perfect Snack”: tapenade, hummus, rostad paprika- och fetaostspread, som passar utmärkt med grissini eller filoncini, brödpinnar med rosmarinsmak.
Sortimentet rymmer även oliver, prosciutto, salami samt två olika sorters sallader.

– Vi erbjuder smaker för alla som vill att maten ska vara lätt och enkel att ta med men ändå fräsch. Våra produkter från Zeta kommer att förnya och komplettera det traditionella utbudet på Circle Ks stationer. Om kunderna gillar det, kommer konceptet förmodligen att utökas, berättar Per Nilsson, affärsutvecklare på Di Luca & Di Luca.