Hur långt går du för en pizza?

För att ta reda på exakt hur långt människors begär efter pizza får oss att gå, bokstavligen, startar Grandiosa tillsammans med Change the agency, en digital Pokémon go-liknande pizzajakt runt om i landet.

Den digitala kampanjen ”Get that pizza” har sin utgångspunkt i analysen att pizza skapar ett sådant begär att man måste ha den nu.
Via en mobil hemsida kan man se vart pizzorna finns placerade med en 3D-karta och för att få en pizza måste man fysiskt ta sig till platsen. Boxarna som låses upp innehåller små och stora pizzor samt spelkonsoler i några av dem.

– Det här är ett roligt sätt att göra pizzan mer tillgänglig för alla på ett humoristiskt sätt. Konceptet väcker känslor. Med vår pizzajakt hoppas vi att kunna locka fler att testa våra fantastisk goda pizzor, säger Josefin Buregård som är marknadschef för Grandiosa på Orkla foods Sverige.

– Vi vet att målgruppen står stadigt i både den digitala och fysiska världen. Det ville vi koppla ihop på ett kreativt sätt, genom att skapa en aktivitet som belönar målgruppen när de ”fygitalt” engagerar sig med varumärket, säger Niklas Lilléus, creative director på Change the agency.

Kampanjen kommer de närmaste sex veckorna att synas i sociala medier, OLV samt display.
Och på den här länken kan även du hitta 3D-kartan över vart pizzorna befinner sig: www.getyourpizza.se