Ica satsar på nytt reklamkoncept

Ica-Stig har varit en succéhistoria och surfar vidare med 18 år på nacken.
Men nu kompletterar Ica med ett nytt reklamkoncept med matlust som tema och, menar man i branschen, med en sidoblick mot Coop.

Ica-Stig och hans gäng lever och ska fortsätta göra det även vid uppnådd myndighetsålder 18 år vilket annars är långt över pensionsålder i reklamsammanhang.
Nu tar Ica dock fram ett nytt koncept tillsammans med Acne för att komplettera budskapet.

Enligt Resumé ska det nya konceptet lanseras under första halvan av 2020 och fungera på temat matlust i vardagen på det sätt som Coop lanserat sig kommersiellt en längre tid.
Ica är tydliga med att den nya reklamen ska komplettera befintliga säljkoncept och reklam.

Klimatfrågor, matsvinn, hållbarhet är alla ledord som placerat själva maten i centrum.
Till det medverkar också trenden inom kost, vegetariskt, ”free from” och så vidare och de här sakerna sammantaget gör det mer angeläget för alla att kommunicera på teman som mat och matlust.