Annons

Sveriges bästa magazine sedan 2002.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på email
E-post

Kopparbergs hoppas på sommaren

Två bra månader där försäljningen steg. Sedan kom corona. Men nu hoppas Kopparbergs bryggeri på sommaren och återöppnade krogar och restauranger.
Kopparbergs bryggeri vill se återöppnade av krogar och restauranger. | Foto: Roland Magnusson

Kopparbergs bryggeri konstaterar – som så många andra – i sin delårsrapport att 2020 började bra men sedan föll i sviterna av corona.
– Under januari och februari, innan covid-19-pandemin slog till fortsatte vi framgångsrikt satsningen på våra etablerade starka varumärken. Vi fortsatte också vår satsning inom spritsegmentet bland annat genom att lansera Pink Gin Passionfruit/Orange, vilken tagits emot mycket positivt på de brittiska öarna. Även våra ciderprodukter nådde nya försäljningsframgångar, skriver vd Peter Bronsman i delårsrapporten. 

Sedan kom mars och covid-19 fullt ut och i Storbritanniens, Kopparbergs största marknad, stängde alla pubar och restauranger.
Även på hemmamarknaden Sverige hände samma sak, om än inte lika radikalt.

– De stängda gränserna gjorde att den tyska gränshandeln upphörde helt, medan den norska gränshandeln begränsades kraftigt. Vi fick därför kontinuerligt anpassa vår produktion till de olika ländernas respektive myndighetsbeslut. Jag kan med stolthet konstatera att vi så här långt har lyckats hantera situationen väl, såväl inom produktion som produktutveckling, skriver Bronsman. 

Sammantaget har ändå Kopparbergs nettofakturering, exklusive dryckesskatter, ökat till 373 miljoner kr (att jämföra med 357 miljoner kr motsvarande period 2019 och vinsten före skatt till 50,0 miljoner kr (41,4).
Nu hoppas man att den sommar som kommer ska ge möjligheter till återöppnade samhällen och ökade intäkter.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn

Senaste nytt.

Läs fler nyheter nedanför!

Presenteras av

| Annons |

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

| Annons |

Annons för dig med smak på livet.

Gå till Norrlandsvilt Facebook.

Annons | Swajpa höger eller vänster | Annons

Blandad läsning

Annons | Swajpa höger eller vänster | Annons

Leverantörsnytt

Butiksnytt

| Annons | 

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

powered by Typeform

Läs vårt E-magazine

E-Magazine

Politik

Annons | Swajpa höger eller vänster | Annons

Brott

Konkurser

| Annons |

Vill du också synas här?

powered by Typeform

| Annons | 

Anmäl till vårt nyhetsbrev.

powered by Typeform

| Annons |

Anmäl dig till branschens bästa

powered by Typeform

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

2019 avslutades med exakt 106 144 stycken unika läsare, vi arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch