Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Lidl prisades med Spinn-silver för varumärkesbyggande

Lidl Sverige tog hem en silver-placering i kategorin Årets Varumärkesbyggare på PR-galan Spinn, tillsammans med PR-byrån JMW Golin. Spinn belönar de företag och varumärken som utmärkt sig för årets bästa PR. Dessutom fick Lidls Marknads- och Kommunikationsdirektör, Bella Goldman, en hedervärd nominering i kategorin Årets Kund.

Bella Goldman, Marknads/ och Kommunikationsdirektör Lidl Sverige
– Att vi tar hem silvret är ännu ett kvitto på att vi är på rätt väg och att vår kommunikation når ut. Vi fortsätter utmana våra högpriskonkurrenter och kommunicera vår affärsidé, högsta kvalitet till bästa pris. Att vi arbetar fokuserat och integrerat med alla discipliner inom kommunikation och marknad bidrar till att fler och fler upptäcker fördelarna med att handla på Lidl och upptäcka att vi trots våra låga priser aldrig tummar på kvaliteten, säger Bella Goldman.

Nominering Årets Varumärkesbyggare
Tyskland. Lågpris. Konstiga butiker. Och så namnet… ”Lidl”. Att vara den fula ankungen är inte lätt, och det var vad Lidl i Sverige var för några år sen. Bland kunderna fanns det de som skämdes för att handa där. Idag är bilden en helt annan. Genom konsekvent hållbarhetskommunikation och genom att normalisera det udda har Lidl växt långt över branschsnittet. Varumärket är ett av de varumärken vars anseende utvecklas mest positivt enligt YouGovs tracking. Och när Sustainable Brand Index 2019 offentliggjordes, hade Lidl raketklättrat 42 platser – det bästa i dagligvarubranschen. Att vara en ”Lidler” är det idag många som är stolta över.

Bakom kampanjen ”Allt annat är olidligt” står Lidl och företagets byråfamilj; reklambyrån Volt, mediebyrån Starcom, contentbyrån Make Your Mark och PR-byrån JMW Golin som tillsammans under Lidls ledning säkerställt en integrerad kampanj.

 

SENASTE NYHETERNA

E-MAGAZINE

Håll koll på de senaste nyheterna inom dagligvaruhandeln vart du än befinner dig. 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Fler nyheter.

Välkomnar marknadsdom

Franskägda Skånemejerier välkomnar Patent- och marknadsdomstolens beslut kring ostmärkena Präst, Herrgård och Grevé om vilka företaget varit i strid med

Framtidstron lägre i handeln

Framtidstron sjunker. Det gäller både i butiker och e-handeln. Det handlar framförallt om att man ser en lågkonjunktur och pessimistiska

Låter papper ersätta plast

Papper ersätter plast i Arlas nya ostförpackningar. Såväl Herrgård som Präst får ny förpackning där överdelen av plast ersätts av

Överklagar om spritreklam

Starkspritstillverkaren Mackmyra överklagar nu en dom från Patent- och marknadsdomstolen. Mackmyra vill använda idag otillåtna bilder i reklamen för att

Ny produkt från Kronfågel

Kronfågel har tidigare produkten Kycklingsteak som är en urbenad kycklingklubba. Nu tar man konceptet vidare. Den här gången handlar det

Fasanburgare på McDonald´s?

Ett enda grevskap i England saknar McDonald´s – men nu är den saken ”hotad”. I lilla Rutland har myndigheterna just

3D-printad labbfisk, någon?

Labbodlad fisk. Dessutom 3D-printad. Dessutom snart på ett matbord nära dig. Foodtech-företaget Bluenalu i San Diego räknar med att ha

Paul Svensson hedersdoktor

Paul Svensson – kock, matvisionär, författare med mera – kan nu lägga en ny titel till sitt CV. Han är

Clas Ohlson minskade i december

Clas Ohlson minskade sin totala försäljning i december. Minskningen var 2 procent och försäljningen stannade då vid 1 285 miljoner kr

Hushållens konsumtion still

De svenska hushållens konsumtion var oförändrad i november 2019 jämfört med månaden innan. Jämfört med november månad 2018 steg konsumtion

Rekord för Lidls julaktion

Lidls försäljning av julmust drog in rekordsumman 235 039 kronor till Barncancerfonden. Dessutom kunde man ihop med Allwin ge bort 4 000

De sålde mindre i december

2019 blev ett tufft år för modehandeln. Det visar inte minst stilindex från Svensk handel stil. Detta index visar nämligen

Vill öka kunskapen om plast

Forskare vid Karlstads universitet får nu drygt 3,8  miljoner kr av Lidl för att öka konsumenters och förpackningsutvecklares kunskap om

powered by Typeform

Online videos

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch