ANNONS

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Lidl prisades med Spinn-silver för varumärkesbyggande

Lidl Sverige tog hem en silver-placering i kategorin Årets Varumärkesbyggare på PR-galan Spinn, tillsammans med PR-byrån JMW Golin. Spinn belönar de företag och varumärken som utmärkt sig för årets bästa PR. Dessutom fick Lidls Marknads- och Kommunikationsdirektör, Bella Goldman, en hedervärd nominering i kategorin Årets Kund.

Bella Goldman, Marknads/ och Kommunikationsdirektör Lidl Sverige
– Att vi tar hem silvret är ännu ett kvitto på att vi är på rätt väg och att vår kommunikation når ut. Vi fortsätter utmana våra högpriskonkurrenter och kommunicera vår affärsidé, högsta kvalitet till bästa pris. Att vi arbetar fokuserat och integrerat med alla discipliner inom kommunikation och marknad bidrar till att fler och fler upptäcker fördelarna med att handla på Lidl och upptäcka att vi trots våra låga priser aldrig tummar på kvaliteten, säger Bella Goldman.

Nominering Årets Varumärkesbyggare
Tyskland. Lågpris. Konstiga butiker. Och så namnet… ”Lidl”. Att vara den fula ankungen är inte lätt, och det var vad Lidl i Sverige var för några år sen. Bland kunderna fanns det de som skämdes för att handa där. Idag är bilden en helt annan. Genom konsekvent hållbarhetskommunikation och genom att normalisera det udda har Lidl växt långt över branschsnittet. Varumärket är ett av de varumärken vars anseende utvecklas mest positivt enligt YouGovs tracking. Och när Sustainable Brand Index 2019 offentliggjordes, hade Lidl raketklättrat 42 platser – det bästa i dagligvarubranschen. Att vara en ”Lidler” är det idag många som är stolta över.

Bakom kampanjen ”Allt annat är olidligt” står Lidl och företagets byråfamilj; reklambyrån Volt, mediebyrån Starcom, contentbyrån Make Your Mark och PR-byrån JMW Golin som tillsammans under Lidls ledning säkerställt en integrerad kampanj.

 

ANNONS <- SWAJPA ->

SENASTE NYHETERNA

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch