Lidl satsar på ekologisk vecka

Lidl satsar på att utveckla sitt ekologiska sortiment.
Den här veckan gör man det extra mycket genom att presentera nya produkter och samtidigt ett antal varor man marknadsför just denna vecka.

Lidl arbetar aktivt med att utveckla sitt ekologiska sortiment.
Det innebär att man fyller på det ordinarie sortimentet med nya ekologiska produkter men även att man kampanjar med ett ekologiskt utbud.

Under denna vecka, vecka 33, presenterar man nya ekologisk varor.
Samtidigt har man ett antal tillfälliga erbjudan både på ekologisk mat och exempelvis ekologiska kläder för vuxna och barn.

Under 2018 utökade Lidl Sverige sitt ekologiska utbud, i procent med 75 procent, och under de två senaste åren har den ekologiska försäljningen hos Lidl ökat med 18 procent.
Förutom det växande fasta sortimentet erbjuder Lidl återkommande ekologiska kampanjer.

Många av de ekologiska varorna kommer från Lidls egna varumärken som till exempel Ängens med svenska mejeriprodukter, Svea lantkött med svenskt kvalitetskött och Himlajord med svenska frukter och grönsaker