Lidl Sverige en av årets vinnare

21 000 svenska konsumenter har röstat.
13 vinnare i 18 kategorier har korats.
I kategorin livsmedel vann Lidl.

Lidl Sverige är årets bästa butikskedja i kategorin livsmedel.
21 000 svenska konsumenter har röstat och i en tävling bedömt sammanlagt 94 återförsäljare och 74 webbshopar.
Ur det har 13 vinnare i olika kategorier sållats fram och en av dem är alltså Lidl.

I kategorin livsmedel fick Lidl fler röster än övriga tävlande vilka närmast efter Lidl var Willys, Coop, Ica och City Gross.
– Det är naturligtvis otroligt hedrande och roligt att få motta titeln “årets bästa livsmedelskedja”, säger Lidls Sverige-chef Johan Augustsson.
– Den här utmärkelsen är särskilt viktig för oss eftersom det är kunderna som utser vinnarna.

“Retailer of the Year Sweden” ingår i konceptet “Retailer of the Year” som organiseras i tio länder.
Varje år konkurrerar butikskedjor och webshopar i Portugal, Italien, Österrike, Ryssland, Luxemburg, Belgien, Schweiz, Tyskland, Nederländerna och nu Sverige om titlarna.
En nationell titel ger möjlighet att konkurrrera om europeiska sådana.

i “Retailer of the Year” i sina respektive länder. En lokal vinst ger möjlighet att konkurrera om titeln “Retailer of the Year Europe” i Europas största konsumentundersökning för butikskedjor, en titel Lidl vann tidigare i år.