Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Lidl Sverige en av årets vinnare

21 000 svenska konsumenter har röstat.
13 vinnare i 18 kategorier har korats.
I kategorin livsmedel vann Lidl.

Lidl Sverige är årets bästa butikskedja i kategorin livsmedel.
21 000 svenska konsumenter har röstat och i en tävling bedömt sammanlagt 94 återförsäljare och 74 webbshopar.
Ur det har 13 vinnare i olika kategorier sållats fram och en av dem är alltså Lidl.

I kategorin livsmedel fick Lidl fler röster än övriga tävlande vilka närmast efter Lidl var Willys, Coop, Ica och City Gross.
– Det är naturligtvis otroligt hedrande och roligt att få motta titeln “årets bästa livsmedelskedja”, säger Lidls Sverige-chef Johan Augustsson.
– Den här utmärkelsen är särskilt viktig för oss eftersom det är kunderna som utser vinnarna.

“Retailer of the Year Sweden” ingår i konceptet “Retailer of the Year” som organiseras i tio länder.
Varje år konkurrerar butikskedjor och webshopar i Portugal, Italien, Österrike, Ryssland, Luxemburg, Belgien, Schweiz, Tyskland, Nederländerna och nu Sverige om titlarna.
En nationell titel ger möjlighet att konkurrrera om europeiska sådana.

i “Retailer of the Year” i sina respektive länder. En lokal vinst ger möjlighet att konkurrera om titeln “Retailer of the Year Europe” i Europas största konsumentundersökning för butikskedjor, en titel Lidl vann tidigare i år.

SENASTE NYHETERNA

E-MAGAZINE

Håll koll på de senaste nyheterna inom dagligvaruhandeln vart du än befinner dig. 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Fler nyheter.

Fasanburgare på McDonald´s?

Ett enda grevskap i England saknar McDonald´s – men nu är den saken ”hotad”. I lilla Rutland har myndigheterna just

3D-printad labbfisk, någon?

Labbodlad fisk. Dessutom 3D-printad. Dessutom snart på ett matbord nära dig. Foodtech-företaget Bluenalu i San Diego räknar med att ha

Paul Svensson hedersdoktor

Paul Svensson – kock, matvisionär, författare med mera – kan nu lägga en ny titel till sitt CV. Han är

Clas Ohlson minskade i december

Clas Ohlson minskade sin totala försäljning i december. Minskningen var 2 procent och försäljningen stannade då vid 1 285 miljoner kr

Hushållens konsumtion still

De svenska hushållens konsumtion var oförändrad i november 2019 jämfört med månaden innan. Jämfört med november månad 2018 steg konsumtion

Rekord för Lidls julaktion

Lidls försäljning av julmust drog in rekordsumman 235 039 kronor till Barncancerfonden. Dessutom kunde man ihop med Allwin ge bort 4 000

De sålde mindre i december

2019 blev ett tufft år för modehandeln. Det visar inte minst stilindex från Svensk handel stil. Detta index visar nämligen

Vill öka kunskapen om plast

Forskare vid Karlstads universitet får nu drygt 3,8  miljoner kr av Lidl för att öka konsumenters och förpackningsutvecklares kunskap om

Teknikmagasinet i konkurs

Teknikmagasinet ansöker nu om konkurs. Under en tid har man försökt genomföra en rekonstruktion och även haft intressenter som velat

De kan bli Årets matbluff

Rekordmånga kandidater. Fem finalister. Fram till 20 januari kan du rösta på vilken vara som motvilligt ska få utmärkelsen Årets

Ludvig Anderberg tror på Mat.se

E-handeln av mat har stor tillväxtpotential och det egna företaget Mat.se ligger i framkant med smart lösningar. Det anser, möjligen

Vill kartlägga kompetensbehov

Det finns en brist på utbildningar inom kött och chark i Sverige, anser regeringen. Nu vill man genomföra en inventering

powered by Typeform

Online videos

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch