Lidl tar reklamkoncept ett steg till

Reklamen på temat ”olidligt” och ”Lidl-Roger” fungerar.
Nu tar Lidl konceptet ett steg till.
Nya reklamkampanjen heter ”Tillsammans gör vi Sverige mindre olidligt”.

Under denna vecka har Lidl startat sin nya reklamkampanj där man applåderar kunderna under temat ”Tillsammans gör vi Sverige mindre olidligt”.
Man fortsätter där att bygga vidare på den bild av Lidl man vill etablera som utmanare till vad man kallar ”det svenska livsmedelsoligopolet”.

– Varje dag får vi bevis på att vi har tusentals lojala kunder som har fattat grejen med Lidl. Vi vill därför tacka och hylla dem i första delen av vår nya kampanj. Framöver kommer vi få se mer av våra kunder, de som upptäckt det andra har missat, säger Bella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör Lidl Sverige.

Och där Coop har Lotta Lundgren och branschjätten sin Ica-Stig introducerade Lidl senast karaktären Roger som finns men även i Lidls nya reklamfilm.
Där bjuder Roger in grannar och vänner att smaka på varor ur Lidls sortiment.

– Vi fortsätter utmana våra konkurrenter och kommunicera vår affärsidé, högsta kvalitet till bästa pris. Vi mottog nyligen utmärkelsen “Årets bästa butikskedja Sverige” i kategorin livsmedel. Titeln gör oss ovanligt stolta eftersom det är kunderna som röstat fram sin favorit, säger Bella Goldman.

Den nya kampanjen kommer i såväl tv, radio, print, webb som sociala medier.
Bakom kampanjen står Lidl och företagets byråfamilj; reklambyrån Volt, mediebyrån Starcom, contentbyrån Make Your Mark och PR-byrån JMWGolin.