Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Lidl tar reklamkoncept ett steg till

Reklamen på temat ”olidligt” och ”Lidl-Roger” fungerar.
Nu tar Lidl konceptet ett steg till.
Nya reklamkampanjen heter ”Tillsammans gör vi Sverige mindre olidligt”.

Under denna vecka har Lidl startat sin nya reklamkampanj där man applåderar kunderna under temat ”Tillsammans gör vi Sverige mindre olidligt”.
Man fortsätter där att bygga vidare på den bild av Lidl man vill etablera som utmanare till vad man kallar ”det svenska livsmedelsoligopolet”.

– Varje dag får vi bevis på att vi har tusentals lojala kunder som har fattat grejen med Lidl. Vi vill därför tacka och hylla dem i första delen av vår nya kampanj. Framöver kommer vi få se mer av våra kunder, de som upptäckt det andra har missat, säger Bella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör Lidl Sverige.

Och där Coop har Lotta Lundgren och branschjätten sin Ica-Stig introducerade Lidl senast karaktären Roger som finns men även i Lidls nya reklamfilm.
Där bjuder Roger in grannar och vänner att smaka på varor ur Lidls sortiment.

– Vi fortsätter utmana våra konkurrenter och kommunicera vår affärsidé, högsta kvalitet till bästa pris. Vi mottog nyligen utmärkelsen “Årets bästa butikskedja Sverige” i kategorin livsmedel. Titeln gör oss ovanligt stolta eftersom det är kunderna som röstat fram sin favorit, säger Bella Goldman.

Den nya kampanjen kommer i såväl tv, radio, print, webb som sociala medier.
Bakom kampanjen står Lidl och företagets byråfamilj; reklambyrån Volt, mediebyrån Starcom, contentbyrån Make Your Mark och PR-byrån JMWGolin.

SENASTE NYHETERNA

E-MAGAZINE

Håll koll på de senaste nyheterna inom dagligvaruhandeln vart du än befinner dig. 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Fler nyheter.

Välkomnar marknadsdom

Franskägda Skånemejerier välkomnar Patent- och marknadsdomstolens beslut kring ostmärkena Präst, Herrgård och Grevé om vilka företaget varit i strid med

Framtidstron lägre i handeln

Framtidstron sjunker. Det gäller både i butiker och e-handeln. Det handlar framförallt om att man ser en lågkonjunktur och pessimistiska

Låter papper ersätta plast

Papper ersätter plast i Arlas nya ostförpackningar. Såväl Herrgård som Präst får ny förpackning där överdelen av plast ersätts av

Överklagar om spritreklam

Starkspritstillverkaren Mackmyra överklagar nu en dom från Patent- och marknadsdomstolen. Mackmyra vill använda idag otillåtna bilder i reklamen för att

Ny produkt från Kronfågel

Kronfågel har tidigare produkten Kycklingsteak som är en urbenad kycklingklubba. Nu tar man konceptet vidare. Den här gången handlar det

Fasanburgare på McDonald´s?

Ett enda grevskap i England saknar McDonald´s – men nu är den saken ”hotad”. I lilla Rutland har myndigheterna just

3D-printad labbfisk, någon?

Labbodlad fisk. Dessutom 3D-printad. Dessutom snart på ett matbord nära dig. Foodtech-företaget Bluenalu i San Diego räknar med att ha

Paul Svensson hedersdoktor

Paul Svensson – kock, matvisionär, författare med mera – kan nu lägga en ny titel till sitt CV. Han är

Clas Ohlson minskade i december

Clas Ohlson minskade sin totala försäljning i december. Minskningen var 2 procent och försäljningen stannade då vid 1 285 miljoner kr

Hushållens konsumtion still

De svenska hushållens konsumtion var oförändrad i november 2019 jämfört med månaden innan. Jämfört med november månad 2018 steg konsumtion

Rekord för Lidls julaktion

Lidls försäljning av julmust drog in rekordsumman 235 039 kronor till Barncancerfonden. Dessutom kunde man ihop med Allwin ge bort 4 000

De sålde mindre i december

2019 blev ett tufft år för modehandeln. Det visar inte minst stilindex från Svensk handel stil. Detta index visar nämligen

Vill öka kunskapen om plast

Forskare vid Karlstads universitet får nu drygt 3,8  miljoner kr av Lidl för att öka konsumenters och förpackningsutvecklares kunskap om

powered by Typeform

Online videos

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch