Ny teknik mäter temperaturer

Automatiserad temperaturbevakning – istället för den manuella mätning i kylar och frysar som många fortfarande gör.
Det handlar om nya tjänster från Epishine och Temponline.

I tusentals livsmedelsbutiker i Sverige kontrollerar man dagligen temperaturen i kylar och frysar manuellt, skriver solcellsföretaget Epishine i ett pressmeddelande.
Det vill man ändra på.
I samarbete med Temponline erbjuder Epishine digital temperaturbevakning i ett samarbete där man får bort batterier i butikssensorer.

De sensorer som övervakar temperaturen i frys- och kyldiskar kommer i samarbetet med butik att förses med Epishines solceller som genererar sin elektricitet med hjälp av inomhusljus.

Med Temponlines lösning får butikerna tillgång till automatiserad temperaturbevakning i kylar och frysar och samarbetet med Epishine erbjuder energilösningen.
– Våra tunna och formbara solceller är optimerade för att maximera energiupptagningen från inomhusljus. Det innebär både en kostnads- och tidsbesparing, då solcellerna dels är billigare än batterier, dels inte behöver bytas ut som batterier behöver, förklarar Mattias Josephson, vd för Epishine.

– Med solcellsdrivna sensorer får vi ett mer hållbart och starkt erbjudande och vi vet att det finns ett stort behov hos mindre företag som hanterar livsmedel. Vår lösning innebär att de kan plocka bort ett av alla måsten i vardagen, manuell temperaturmätning av kylar och frysar, påpekar Temponlines vd Jens Jensen.

I början av mars installerades de första fältprototyperna hos ICA Nära Marcus i Väderstad.
– För oss innebär detta helt klart en besparing av både tid och resurser. Dessutom är det spännande att få ta del av en ny teknik som hjälper oss, säger Marcus Andersson på ICA Nära Marcus.

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

5 stycken snabba efter lunch varje vardag.

Vi behandlar självklart dina uppgifter enligt GDPR
Läs mer här.

FILM: Årets företagare 2020

Richard Bergfors, norrbottning och vd för Max burgers, är årets vinnare av priset ”Årets företagare”, vilket delas ut av organisationen Företagarna.

Dressmann och Cubus stänger

Cubus i centrum av Gävle läggs ned. Dressmann avvecklas i Sandviken. Varnergruppen fortsätter linjen med neddragningar och butiksstängningar.

Ikea vägrar Black friday

Istället för att hänga på Black friday ska Ikea göra något hållbart av den svarta fredagen genom att köpa tillbaka Ikea-varor från kunder den dagen.

Framtidstron på väg tillbaka

Framtidstron i både butiks- och e-handeln ökar i oktober, konstaterar Svensk handel som ser en mer positiv attityd både i näthandel och fysisk handel.

Lidl vänder – startar kundklubb

Lidl har varit den enda stora dagligvarukoncern i Sverige som saknat lojalitetsprogram. Nu ändrar man sig och startar Lidl plus, igång 19 oktober.

City Gross hyr in influencers

City Gross tar ett nytt grepp genom att köpa utrymme hos lokalt förankrade så kallade micro-influencers med ambitionen att ”komma närmare kunderna”.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.