Ny teknik mäter temperaturer

Automatiserad temperaturbevakning – istället för den manuella mätning i kylar och frysar som många fortfarande gör.
Det handlar om nya tjänster från Epishine och Temponline.

I tusentals livsmedelsbutiker i Sverige kontrollerar man dagligen temperaturen i kylar och frysar manuellt, skriver solcellsföretaget Epishine i ett pressmeddelande.
Det vill man ändra på.
I samarbete med Temponline erbjuder Epishine digital temperaturbevakning i ett samarbete där man får bort batterier i butikssensorer.

De sensorer som övervakar temperaturen i frys- och kyldiskar kommer i samarbetet med butik att förses med Epishines solceller som genererar sin elektricitet med hjälp av inomhusljus.

Med Temponlines lösning får butikerna tillgång till automatiserad temperaturbevakning i kylar och frysar och samarbetet med Epishine erbjuder energilösningen.
– Våra tunna och formbara solceller är optimerade för att maximera energiupptagningen från inomhusljus. Det innebär både en kostnads- och tidsbesparing, då solcellerna dels är billigare än batterier, dels inte behöver bytas ut som batterier behöver, förklarar Mattias Josephson, vd för Epishine.

– Med solcellsdrivna sensorer får vi ett mer hållbart och starkt erbjudande och vi vet att det finns ett stort behov hos mindre företag som hanterar livsmedel. Vår lösning innebär att de kan plocka bort ett av alla måsten i vardagen, manuell temperaturmätning av kylar och frysar, påpekar Temponlines vd Jens Jensen.

I början av mars installerades de första fältprototyperna hos ICA Nära Marcus i Väderstad.
– För oss innebär detta helt klart en besparing av både tid och resurser. Dessutom är det spännande att få ta del av en ny teknik som hjälper oss, säger Marcus Andersson på ICA Nära Marcus.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Mat.se levererar nyårsmat från krogen

Mat.se levererar nyårsmat från krogen

Från och med denna vecka lanserar Mat.se en tillfällig onlinebutik för beställning av en nyårsmiddag. Det är en utvidgning av konceptet restaurangmat.

Ny adblocker döljer snabbmatsreklam

Ny adblocker döljer snabbmatsreklam

Simple feast lanserar en ny adblocker som ersätter digitala annonser med bilder på grönsaker för att belysa snedfördelningen inom reklamen.

Pressbyrån öppnar helt obemannad

Pressbyrån öppnar helt obemannad

Reitan convenience, som äger Pressbyrån, tar nu ett steg till och öppnar en helt obemannad butik som är placerad utanför Mall of Scandinavia i Solna.

Swisha en bit ost under december

Swisha en bit ost under december

Nu erbjuder Västerbottensost en möjlighet att swisha mittbiten av en ost för 200 kr till någon man vill ge en bit ost som gåva.

Tegnell och Sjöstedt julens favoriter

Tegnell och Sjöstedt julens favoriter

En känd svensk person vid julbordet hemma? I så fall är Anders Tegnell den mest önskade. Tvåan? Mer överraskande förre vänsterledaren Jonas Sjöstedt.

40 procent färre på Black friday

40 procent färre på Black friday

Köer från och till men totalt sett färre än tidigare. Det handlar om Black friday där Triangeln i Malmö rapporterar betydligt färre besökare än 2019.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.