Retail experience live satsar vidare

I maj i år var det premiär för Retail experience live på Kistamässan.
Nu satsar man vidare mot 2020.
Konceptet utvecklas men mässan flyttas till september.

Nu satsar Easyfairs Norden AB på en vidareutveckling av konceptet tillsammans med utställare, samarbetspartners och besökare.
Handeln, som år 2018 omsatte 767 miljarder kr och sysselsatte över 270 000 personer, står idag inför stora omställningar där utvecklingen sker snabbt.

– Vår ambition är att tillsammans med våra deltagare få våra besökare att känna sig som de befinner sig på ett varuhus, där de kan shoppa nya smarta lösningar, förbättra sina affärer och bygga varumärke säger projektledare Lise Backby Moberg.
– Branschen, som är i ständig förändring, behöver sin årliga, självklara mötesplats där nyheterna finns på plats och framtidens utveckling diskuteras.

För 2020 siktar man på att förtydliga konceptet genom fyra fokusområden, vilka på nutidssvenska betitlas retail support, retail tech, marketing & brands och in-store design.
Dessutom flyttar man alltså mässan till tidig höst och genomför den 8-9 september 2020