Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Retail experience live satsar vidare

I maj i år var det premiär för Retail experience live på Kistamässan.
Nu satsar man vidare mot 2020.
Konceptet utvecklas men mässan flyttas till september.

Nu satsar Easyfairs Norden AB på en vidareutveckling av konceptet tillsammans med utställare, samarbetspartners och besökare.
Handeln, som år 2018 omsatte 767 miljarder kr och sysselsatte över 270 000 personer, står idag inför stora omställningar där utvecklingen sker snabbt.

– Vår ambition är att tillsammans med våra deltagare få våra besökare att känna sig som de befinner sig på ett varuhus, där de kan shoppa nya smarta lösningar, förbättra sina affärer och bygga varumärke säger projektledare Lise Backby Moberg.
– Branschen, som är i ständig förändring, behöver sin årliga, självklara mötesplats där nyheterna finns på plats och framtidens utveckling diskuteras.

För 2020 siktar man på att förtydliga konceptet genom fyra fokusområden, vilka på nutidssvenska betitlas retail support, retail tech, marketing & brands och in-store design.
Dessutom flyttar man alltså mässan till tidig höst och genomför den 8-9 september 2020

SENASTE NYHETERNA

E-MAGAZINE

Håll koll på de senaste nyheterna inom dagligvaruhandeln vart du än befinner dig. 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Fler nyheter.

Välkomnar marknadsdom

Franskägda Skånemejerier välkomnar Patent- och marknadsdomstolens beslut kring ostmärkena Präst, Herrgård och Grevé om vilka företaget varit i strid med

Framtidstron lägre i handeln

Framtidstron sjunker. Det gäller både i butiker och e-handeln. Det handlar framförallt om att man ser en lågkonjunktur och pessimistiska

Låter papper ersätta plast

Papper ersätter plast i Arlas nya ostförpackningar. Såväl Herrgård som Präst får ny förpackning där överdelen av plast ersätts av

Överklagar om spritreklam

Starkspritstillverkaren Mackmyra överklagar nu en dom från Patent- och marknadsdomstolen. Mackmyra vill använda idag otillåtna bilder i reklamen för att

Ny produkt från Kronfågel

Kronfågel har tidigare produkten Kycklingsteak som är en urbenad kycklingklubba. Nu tar man konceptet vidare. Den här gången handlar det

Fasanburgare på McDonald´s?

Ett enda grevskap i England saknar McDonald´s – men nu är den saken ”hotad”. I lilla Rutland har myndigheterna just

3D-printad labbfisk, någon?

Labbodlad fisk. Dessutom 3D-printad. Dessutom snart på ett matbord nära dig. Foodtech-företaget Bluenalu i San Diego räknar med att ha

Paul Svensson hedersdoktor

Paul Svensson – kock, matvisionär, författare med mera – kan nu lägga en ny titel till sitt CV. Han är

Clas Ohlson minskade i december

Clas Ohlson minskade sin totala försäljning i december. Minskningen var 2 procent och försäljningen stannade då vid 1 285 miljoner kr

Hushållens konsumtion still

De svenska hushållens konsumtion var oförändrad i november 2019 jämfört med månaden innan. Jämfört med november månad 2018 steg konsumtion

Rekord för Lidls julaktion

Lidls försäljning av julmust drog in rekordsumman 235 039 kronor till Barncancerfonden. Dessutom kunde man ihop med Allwin ge bort 4 000

De sålde mindre i december

2019 blev ett tufft år för modehandeln. Det visar inte minst stilindex från Svensk handel stil. Detta index visar nämligen

Vill öka kunskapen om plast

Forskare vid Karlstads universitet får nu drygt 3,8  miljoner kr av Lidl för att öka konsumenters och förpackningsutvecklares kunskap om

powered by Typeform

Online videos

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch