”Spola mjölken” negativt för Oatly

Så var det inte meningen att det skulle gå.
Oatlys varumärke sjunker efter ”Spola mjölken”.
Samtidigt stiger den för Arla…

Oatly kan inte klaga på uppmärksamheten för sin senaste kampanj, den på temat ”Spola mjölken”.
Däremot kan företaget möjligen beklaga utfallet.

Oatly gick ut med ”Spola mjölken”, ett begrepp som relaterar till 70-talskampanjen ”Spola kröken” som arbetade för att få svenskarna att skippa starkspriten.
I kampanjen menar Oatly att det enda raka för människorna och planeten är att dricka havredryck istället för komjölk.

Oatly har fått mängder av kritik emot sig för kampanj och nu visar en undersökning Resumé låtit Yougov göra att Oatlys varumärke påverkats negativt den senaste tiden.
I Brandindex mäter Yougov dagligen utvecklingen av ungefär 300 varumärken och den visar att Oatlys varumärke sjunkit i värdering och fått lägre anseende sedan kampanjen inleddes.

Under samma period har Arlas varumärke ökat i värde – och så var det väl inte meningen att det skulle gå när varumärkesstrategerna hos Oatly drog upp riktlinjerna…

Dela denna nyhet

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Ny matfestival får premiär i oktober

Ny matfestival får premiär i oktober

En ny matfestival för ”medveten gastronomi” ska samla Nordens stjärnkockar och genomföra sin första upplaga i oktober i år i Stockholm.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.