Stolthet på jobbet = bättre resultat

Det märks om en organisation är stolt eller inte.
Det påverkar i sin tur resultatet.
Allt enligt nya boken ”Stolthet som strategi”.

Kroppshållningen hos medarbetarna, bemötandet av kunderna, klimatet på arbetsplatsen.
Det finns många sätt att märka om en organisation är stolt eller ej, säger författarna Caroline Stenbacka Nordström och Elin Alsiok.

Tillsammans har de skrivit boken ”Stolthet som strategi”.
– En stolt organisation signalerar framgång, säger Caroline Stenbacka Nordström.

Stolthet på arbetsplatsen är alltså en viktig katalysator för framgång.
”Finns stoltheten där – eller inte?” Svaret på den frågan får, menar författarna, stora konsekvenser för förmågan att nå målen och uppfylla sina löften.

I bokens första del beskrivs stoltheten och dess betydelse för medarbetarnas ansvarskänsla liksom för organisationens framgång och framtid.
I andra delen presenteras strategins metod – stolt bemötande – som går ut på att känna och uttrycka stolthet.

Caroline Stenbacka Nordström är ekonomie doktor med examen från Hanken Svenska handelshögskolan.
Elin Alsiok är filosofie magister med en bakgrund som internationell projektledare vid Norrbottens handelskammare.

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

5 stycken snabba efter lunch varje vardag.

Vi behandlar självklart dina uppgifter enligt GDPR
Läs mer här.

Citymail fossilfritt i Stockholm

Citymail kommer i sin brev- och paketutdelning bli fossilfri i hela Stockholms innerstad vilket bland andra Coop som nyttjar Citymail gillar.

FILM: Årets företagare 2020

Richard Bergfors, norrbottning och vd för Max burgers, är årets vinnare av priset ”Årets företagare”, vilket delas ut av organisationen Företagarna.

Dressmann och Cubus stänger

Cubus i centrum av Gävle läggs ned. Dressmann avvecklas i Sandviken. Varnergruppen fortsätter linjen med neddragningar och butiksstängningar.

Ikea vägrar Black friday

Istället för att hänga på Black friday ska Ikea göra något hållbart av den svarta fredagen genom att köpa tillbaka Ikea-varor från kunder den dagen.

Framtidstron på väg tillbaka

Framtidstron i både butiks- och e-handeln ökar i oktober, konstaterar Svensk handel som ser en mer positiv attityd både i näthandel och fysisk handel.

Lidl vänder – startar kundklubb

Lidl har varit den enda stora dagligvarukoncern i Sverige som saknat lojalitetsprogram. Nu ändrar man sig och startar Lidl plus, igång 19 oktober.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.