ANNONS

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Stort plus när Bergendahls breddar

Bergendahls food är förstås mest känt för City Gross när det gäller dagligvaruhandel.
Men man säljer även till andra inom dagligvaror.
Där har man under fjolåret ökat försäljningen med 50 procent.

Under det gångna året har Bergendahls food ökat sin omsättning när det gäller nya fria kunder, alltså självständiga matbutiker och mindre livsmedelskedjor.
Totalt handlar det om 30 nya kunder vilka tillsammans omsätter cirka 250 miljoner kronor, vilket är någon form av rekord för bolaget.

– Dessutom har vi för närvarande ett tiotal ytterligare på väg in, som diskuterar med dem just nu, säger Mats Sjödahl, inköpsdirektör på Bergendahls food.
Detta är en ökning med mer än 50 procent jämfört med tidigare år och bakgrunden till framgången anser man vara att fler fått vetskap om Bergendahls Foods erbjudande.

­– Den stora anledningen till att vi får allt fler kunder beror på att vi kan hjälpa dem med ett effektivt sortiment, bättre priser och bra kampanjprogram samt att vi har en fungerande logistik med hög servicegrad, som kan tillgodose kundernas behöv när det gäller lagerhållning och transporter.
– Dessutom har de fria kunderna på marknaden en positiv utveckling, säger Mats Sjödahl.

Utöver de drygt 30 nya kunderna som Bergendahls food börjat samarbeta med under det senaste året sitter bolaget just nu i förhandlingar med ytterligare drygt tio potentiella samarbetspartners, som man räknar med ska bli klara under våren.

SENASTE NYHETERNA

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch