Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Tar över FB-sida för skumtomtar

Cloetta juleskum har i många år har en stor inofficiell sida på Facebook med över 120 000 fans.
Nu tar Cloetta över sidan som hittills drivits av en privatperson.
Cloetta vill att detta ska vara ”den officiella fanklubben” för tomtarna.

Cloetta juleskum har varit originalet bland skumtomtar i över 40 år, skriver Cloetta i ett pressmeddelande och hänvisar till att man faktiskt började tillverka skumgodis till jul redan år 1934.
Skumtomtarna har funnits på de svenska julborden i sin nuvarande form sedan 1960-talet och går idag åt i ett antal av 29 skumtomtar per svensk till jul.

Nu tar Cloetta över den Facebook-sida en privatperson drivits om Cloetta juleskum.
– et är fantastiskt att se hur många människor det är som älskar skumtomtarna och som pratar om produkten året runt, säger Cloettas Mikael Blomqwist.

Cloetta försöker på olika sätt marknadsmässigt ta vara på intresset hos kunderna för exempelvis Cloetta juleskum.
Ett exempel man hänvisar till är lanseringen av årets årgångsskum Cloetta juleskum polka. Lanseringen är resultatet av en öppen omröstning som hölls förra året där konsumenterna fick rösta på vilken tidigare smak som skulle komma tillbaka 2019. Sedan 2011 har det nämligen lanserats ett nytt årgångsskum varje år parallellt med originalet, skriver Cloetta i sin pressrelease.

– Vår ambition är att fortsätta involvera fanklubben i produkten och varumärket. Det är en oerhörd tillgång för oss att kunna få inspel av de som älskar Cloetta juleskum mest, säger Mikael Blomqwist.

SENASTE NYHETERNA

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch