Tiptapp i projekt med Myrorna och Röda korset

Tiptapp, appen som låter dig få saker flyttade, tar nu ett steg till och inleder ett samarbete med Myrorna och Röda korset.

Butikstrender har tidigare skrivit om Tiptapp, bolaget med appen där man både kan få varor hämtade och omhändertagna om man inte har möjlighet att göra det själv och där man via tjänsten ”Hit och dit” kan få saker transporterade från punkt A till punkt B.
Nu inleder Tiptapp ett samarbete med Myrorna och Röda korset.

– Vi arbetar alltid för att göra det enklare att skänka till oss. När efterfrågan på att få skänka gåvor till oss växer vill vi förstås även möta den, säger Myrornas Emma Eneborg om det nya samarbetet med Tiptapp.
– Med den nya funktionen vill vi testa att erbjuda en “on demand”-tjänst, till dem som vill skänka till oss i Stockholmsområdet.

Samarbetet fungerar så att den som vill skicka ett föremål fotograferar det, anger var det ska hämtas och levereras och vad man betalar för hjälpen. Sedan kan Tiptapps användare som vill transportera höra av sig och utföra tjänsten.

– Målsättningen med projektet är att skapa underlag och förståelse för användarna, både de som skickar till välgörenhet och de mottagande organisationerna, säger Elevlina Lycke hos  Tiptapp.
– Att ge saker till välgörenhet är alldeles för krångligt och tidskrävande idag. Det ska vara lätt att göra rätt, anser hon.

Samarbete med Myrorna ska ske med deras butik i Ropsten och när det gäller samarbetet mellan Tiptapp och Röda korset kretsar det initialt kring dess butik på Östgötagatan på Södermalm.

Ambitionen hos Tiptapp är att utveckla samarbetet och ”kunna få med fler butiker och organisationer och göra välgörenhet till en permanent del av Tiptapp”, säger Evelina Lycke.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Mat.se levererar nyårsmat från krogen

Mat.se levererar nyårsmat från krogen

Från och med denna vecka lanserar Mat.se en tillfällig onlinebutik för beställning av en nyårsmiddag. Det är en utvidgning av konceptet restaurangmat.

Ny adblocker döljer snabbmatsreklam

Ny adblocker döljer snabbmatsreklam

Simple feast lanserar en ny adblocker som ersätter digitala annonser med bilder på grönsaker för att belysa snedfördelningen inom reklamen.

Pressbyrån öppnar helt obemannad

Pressbyrån öppnar helt obemannad

Reitan convenience, som äger Pressbyrån, tar nu ett steg till och öppnar en helt obemannad butik som är placerad utanför Mall of Scandinavia i Solna.

Swisha en bit ost under december

Swisha en bit ost under december

Nu erbjuder Västerbottensost en möjlighet att swisha mittbiten av en ost för 200 kr till någon man vill ge en bit ost som gåva.

Tegnell och Sjöstedt julens favoriter

Tegnell och Sjöstedt julens favoriter

En känd svensk person vid julbordet hemma? I så fall är Anders Tegnell den mest önskade. Tvåan? Mer överraskande förre vänsterledaren Jonas Sjöstedt.

40 procent färre på Black friday

40 procent färre på Black friday

Köer från och till men totalt sett färre än tidigare. Det handlar om Black friday där Triangeln i Malmö rapporterar betydligt färre besökare än 2019.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.