Tiptapp i projekt med Myrorna och Röda korset

Tiptapp, appen som låter dig få saker flyttade, tar nu ett steg till och inleder ett samarbete med Myrorna och Röda korset.

Butikstrender har tidigare skrivit om Tiptapp, bolaget med appen där man både kan få varor hämtade och omhändertagna om man inte har möjlighet att göra det själv och där man via tjänsten ”Hit och dit” kan få saker transporterade från punkt A till punkt B.
Nu inleder Tiptapp ett samarbete med Myrorna och Röda korset.

– Vi arbetar alltid för att göra det enklare att skänka till oss. När efterfrågan på att få skänka gåvor till oss växer vill vi förstås även möta den, säger Myrornas Emma Eneborg om det nya samarbetet med Tiptapp.
– Med den nya funktionen vill vi testa att erbjuda en “on demand”-tjänst, till dem som vill skänka till oss i Stockholmsområdet.

Samarbetet fungerar så att den som vill skicka ett föremål fotograferar det, anger var det ska hämtas och levereras och vad man betalar för hjälpen. Sedan kan Tiptapps användare som vill transportera höra av sig och utföra tjänsten.

– Målsättningen med projektet är att skapa underlag och förståelse för användarna, både de som skickar till välgörenhet och de mottagande organisationerna, säger Elevlina Lycke hos  Tiptapp.
– Att ge saker till välgörenhet är alldeles för krångligt och tidskrävande idag. Det ska vara lätt att göra rätt, anser hon.

Samarbete med Myrorna ska ske med deras butik i Ropsten och när det gäller samarbetet mellan Tiptapp och Röda korset kretsar det initialt kring dess butik på Östgötagatan på Södermalm.

Ambitionen hos Tiptapp är att utveckla samarbetet och ”kunna få med fler butiker och organisationer och göra välgörenhet till en permanent del av Tiptapp”, säger Evelina Lycke.

Dela denna nyhet

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Klassikern pappersbaserat förpackad

Klassikern pappersbaserat förpackad

En svensk klassiker i form av Scan falukorv på 800 g-ring, blir nu pappersbaserat förpackat i en innovation från Mondi, istället för i dagens plast.

Siaglass och Skistar i nytt glassamarbete

Siaglass och Skistar i nytt glassamarbete

Siaglass och Skistar bygger ett nytt samarbete. Det tar sin utgångspunkt i snögubben Valle som finns på Skistars destinationer och som nu blir glass.

Så ofta kollar vi svenskar mobilen

Så ofta kollar vi svenskar mobilen

En tredjedel svarar ”mer än 50 gånger per dag”, var femte 18-29-åring ”mer än 100 gånger per dag”. Det gäller hur ofta vi svenskar kollar mobilen.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.