Västerbottensost rekommenderas

Svenskarna rekommenderar gärna Västerbottensost till andra.
Yougov har rankat varumärkena svenskar sätter högt och gärna tipsar andra om.
Där kan Västerbottensost se att svenskar gärna föreslår deras ost till andra.

Yougov presenterade nyligen listan över vilka varumärken som svenskar gärna rekommenderar till andra.
Den listan läser företaget bakom Västerbottensost gärna. Osten och varumärket hamnar nämligen högt i ranking.

– Vi är otroligt tacksamma över det starka ambassadörskap som finns och känner både stolthet och glädje över att vi har så nöjda kunder som är villiga att rekommendera Västerbottenost till sina nära och kära, säger varumärkeschefen Maria Forsner.

Västerbottensost har en lång och mytomspunnen historia med anor ända sedan 1872 då mejerskan Ulrika Eleonora Lindström skapade receptet.
Västerbottensost har fått en kär plats hos svenska folket och uppskattas lika mycket av gammal som ung, vare sig det är till fest, högtid eller vardagens speciella stunder.
– Västerbottensost har blivit en svensk klassiker som älskas både i och utanför Sverige, konstaterar Maria Forsner.

Yougov är ledande inom varumärkesundersökningar och mäter både svenska och internationella varumärken. Varje dag genomförs intervjuer bland svenska folket som ger sin uppfattning om olika varumärken.

De senaste åren har Västerbottensost stabilt placerat sig i topp på flera av Yougovs brandindex-listor. Som exempelvis; Sveriges bäst rekommenderade varumärken, Sveriges mest positivt omtalade varumärken och Sveriges starkaste varumärken.
Senast nu i år placerade sig Västerbottensost även på Yougovs lista över de varumärken som svenska folket skulle känna mest stolthet att få arbeta med samt de varumärken svenska kvinnor gillar bäst.

Foto: Fabian Björnstjerna

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Mat.se levererar nyårsmat från krogen

Mat.se levererar nyårsmat från krogen

Från och med denna vecka lanserar Mat.se en tillfällig onlinebutik för beställning av en nyårsmiddag. Det är en utvidgning av konceptet restaurangmat.

Ny adblocker döljer snabbmatsreklam

Ny adblocker döljer snabbmatsreklam

Simple feast lanserar en ny adblocker som ersätter digitala annonser med bilder på grönsaker för att belysa snedfördelningen inom reklamen.

Pressbyrån öppnar helt obemannad

Pressbyrån öppnar helt obemannad

Reitan convenience, som äger Pressbyrån, tar nu ett steg till och öppnar en helt obemannad butik som är placerad utanför Mall of Scandinavia i Solna.

Swisha en bit ost under december

Swisha en bit ost under december

Nu erbjuder Västerbottensost en möjlighet att swisha mittbiten av en ost för 200 kr till någon man vill ge en bit ost som gåva.

Tegnell och Sjöstedt julens favoriter

Tegnell och Sjöstedt julens favoriter

En känd svensk person vid julbordet hemma? I så fall är Anders Tegnell den mest önskade. Tvåan? Mer överraskande förre vänsterledaren Jonas Sjöstedt.

40 procent färre på Black friday

40 procent färre på Black friday

Köer från och till men totalt sett färre än tidigare. Det handlar om Black friday där Triangeln i Malmö rapporterar betydligt färre besökare än 2019.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.