Vi vill handla lax och godis billigt

Svenskar vill handla lax och godis billigt.
Danskar letar skyr och norrmän fryst pizza när de ska spara pengar.
Allt enligt färsk statistik från appen Shopgun.

Shopgun är appen som digitaliserar reklamblad så att du ska kunna hitta de bästa erbjudandena där du befinner dig.
Nu har man gjort en undersökning kring vilka varor svenskarna mest letade bra priser på under 2017.
Det är väsentliga siffror för dagligvaruhandeln. Inte minst i nutid enligt en rapport från Centrum för konsumtionsvetenskap som säger att svenskar använder priserbjudanden oftare nu än tidigare.
Även det finns, naturligtvis, belagt i siffror och dessa säger att år 2013 använde genomsnittssvensken priserbjudanden 21 gånger per år – en siffra som nu stigit till 37 gånger per år.
Det Shopgun nu plockat fram är siffror på vilka varor vi mest letar bra pris på och jämfört det med vara danska och norska grannar letar efter.

När man gjort statistik av de 600 000 månatliga användarna visar det sig att svenskarna letar lax, godis och kaffe när vi vill komma billigare undan.
Danskarna söker efter mejeriprodukter smör och skyr samt Coca-Cola och norrmännen allra mest efter läsk, köttfärs och ost.

Läs mer om undersökning i nya magasinet Butikstrender 6/2018.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Dogman förvärvar butikskedja i Norge

Dogman förvärvar butikskedja i Norge

Nordens största distributör av husdjurstillbehör, Dogman, fortsätter att utöka butiksnätet genom förvärvet av den norska kedjan Buster hund og katt.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.