Willlys vinner som varumärke

Willys är det varumärke som får fler och fler svenskar att benämna positivt.
Dessutom är Willys det varumärke som ökar mest bland yngre.

Det handlar om Yougovs senaste mätning över vilka varumärken som svenskar i olika åldersgrupper talar mest positivt om.
Bland de yngre, definierade som människor i spannet 18-34 år, återigen Netflix som toppar med Swish som tvåa och Youtube som trea.

Däremot tappar Facebook rejält som varumärke och är, trots fjolårets tredjeplats, nu inte ens med på tio-i-topp-listan hos de yngre.
Det varumärke som ökar mest när det gäller att talas om positivt bland yngre är Willys som avancerar till en sjätteplats och skuggar Ica i topplistan. Hela tio-i-topp-listan har du nedan.

De ungas tio i topp när det gäller varumärken
1. Netflix 69,1
2. Swish 65,9
3. Youtbe 62,0
4. Spotify 61,2
5. Ica 60,1
6. Willys 57.0
7. Apple 56,7
8. Tesla 56,1
9. HBO Nordic 55,9
10. Volvo
(Källa: Yougov brandindex ”word of mouth”-värde för varumärke med positivt buzz bland personer i gruppen 18-34 år).