Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Willlys vinner som varumärke

Willys är det varumärke som får fler och fler svenskar att benämna positivt.
Dessutom är Willys det varumärke som ökar mest bland yngre.

Det handlar om Yougovs senaste mätning över vilka varumärken som svenskar i olika åldersgrupper talar mest positivt om.
Bland de yngre, definierade som människor i spannet 18-34 år, återigen Netflix som toppar med Swish som tvåa och Youtube som trea.

Däremot tappar Facebook rejält som varumärke och är, trots fjolårets tredjeplats, nu inte ens med på tio-i-topp-listan hos de yngre.
Det varumärke som ökar mest när det gäller att talas om positivt bland yngre är Willys som avancerar till en sjätteplats och skuggar Ica i topplistan. Hela tio-i-topp-listan har du nedan.

De ungas tio i topp när det gäller varumärken
1. Netflix 69,1
2. Swish 65,9
3. Youtbe 62,0
4. Spotify 61,2
5. Ica 60,1
6. Willys 57.0
7. Apple 56,7
8. Tesla 56,1
9. HBO Nordic 55,9
10. Volvo
(Källa: Yougov brandindex ”word of mouth”-värde för varumärke med positivt buzz bland personer i gruppen 18-34 år).

SENASTE NYHETERNA

Fler nyheter nedanför!

powered by Typeform

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Fler nyheter.

Världens största semla

Att den är världens största semla är inte konstigt. Den blev nämligen dubbelt så stor som planerat. Nu kommer bageriet

Willys öppnar i Åmål

Fucking Åmål? Nej. Shopping Åmål. Nu flyttar Eurocash-butiken där för att istället öppna igen som Willys-butik i nytt läge och

Mest köpt hos Picadeli

29 miljoner sålda sallader noterar Picadeli i Sverige under fjolåret. Nu summerar man och konstaterar att körsbärstomat, majs, mozzarella och

Var tredje butik omställd

Coop fortsätter med en intensiv takt i att ställa om landets Netto-butiker till Coop-format och skyltning. Nu är man snart

Havrefralla nyhet från Fazer

När nio av tio svenskar äter för lite fullkorn kommer Fazer med nya Havrefralla där 51 procent av spannmålet består

Vi var på Ostfestivalen

Butikstrender besökte den sjunde upplagan av Ostfestivalen på Münchenbryggeriet i Stockholm. Tre mejerier vann guldmedaljer för sina ostar och totalt

Lidls nya dubbelt certifierad

Lidl bygger just nu vad man beskriver som världens första klimatneutrala livsmedelsbutik. Det sker på Gotland, butiken öppnar i år

Framtidstron tillbaka – lite…

Framtidstron i handeln återhämtar sig något, konstaterar Svensk handel i sin barometer där man påpekar att de förväntningarna ökar både

Stark öppning för handeln

Dagligvaruhandeln har inlett 2020 alldeles utmärkt. Januari bjöd på en tillväxt på 5,3 procent och även efter justering för kalendereffekten

Publikfavorit på Ostfestivalen

Hallands himmel. Godast på Ostfestivalen 2020. Detta enligt publiken som placerade osten från Arla som nummer 1, två år efter

Snabbgross öppnar i Jönköping

Nu på torsdag öppnar Axfood snabbgross i Jönköping. Det innebär en liten milstolpe då det är kedjans 25:e butik och

Så äter vi klimatsmart år 2030

Vi kommer att äta allt mer klimatsmart under de närmaste 10 åren. Nya växtbaserade proteinkällor och mindre svinn i matlagningen

E-handelsplaner splittrar politiker

Bevara oersättlig jordbruksmark eller bygga för en stor mängd nya jobb? Det är frågan i Ängelholm där ett nytt e-handelsområde

Online videos

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch